اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تقدیر از شرکت‌کنندگان

طرح ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی کاشان پایان یافت

آیین اختتامیه طرح ضیافت اندیشه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور اساتید و دانشجویان شرکت کننده در این طرح سراسری برگزار شد.

طرح ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی کاشان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان ظهر امروز در آیین اختتامیه طرح ضیافت اندیشه دانشجویان این دانشگاه، استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان برای آموزش دروس معارف دانشجویان را از مهمترین اهداف برگزاری طرح ضیافت دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان نام برد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاه‌فضل مدت اجرای طرح ضیافت دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را 15 روز اعلام کرد و گفت: این طرح با انجام 13 روز آموزشی و با یک روز فاصله امتحانات برگزار شد. 

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با اجرای این طرح در سال‌های آینده زمینه‌ای فراهم شود تا دانشجویان بتوانند از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در تابستان استفاده و بهره بیشتری داشته باشند.

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این آیین بیان داشت: امسال 445 نفر دانشجو در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی کاشان شرکت داشتند که از این تعداد 260 نفر دانشجوی دختر و بقیه از دانشجویان پسر بودند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل جمشیدی متذکر شد: در طرح ضیافت اندیشه امسال دانشجویان در مجموع پنج کلاس دروس تاریخ و تمدن، پنج کلاس دروس انقلاب اسلامی و چهار کلاس دروس متون برای دانشجویان دختر و پسر را برگزار کردند.

وی برگزاری اردوی مشهد اردهال برای دانشجویان دختر و برگزاری جلسات قرائت قرآن روزانه بعد از نماز ظهر و عصر را از جمله برنامه‌های جنبی طرح ضیافت اندیشه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد.

جمشیدی با اشاره به افزایش 40 درصدی دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه نسبت به دوره قبل عنوان کرد: در نظر سنجی‌های انجام شده 70 درصد طرح ضیافت اندیشه امسال را عالی و 30 درصد خوب ارزیابی کرده‌اند.

وی آشنایی دانشجویان با معارف اسلامی را مهمترین هدف اجرای طرح ضیافت اندیشه دانشجویی ذکر کرد و گفت: کارنامه طرح ضیافت اندیشه و نمرات آن اول شهریورماه اعلام می‌شود.

مدیر گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز همزمانی طرح ضیافت اندیشه دانشجویی با تابستان و به ویژه ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای دانشجویان شرکت کننده برای کسب فضیلت‌های این ماه قلمداد و اضافه کرد: ماندگاری آثار معنوی و فرهنگی طرح در دانشجویان و گذراندن دروس معین در مقطع کوتاه اجرای طرح از دیگر نکات قابل ذکر اجرای این طرح بزرگ محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله یوسفی استقبال دانشجویان از طرح ضیافت اندیشه دانشجویی امسال را نسبت به دوره قبل قابل توجه دانست و گفت: با توجه به اینکه دولت در سال جاری بر خلاف سال‌های گذشته اعتباری را برای اجرای طرح ضیافت اندیشه اختصاص نداد و دانشگاه نیز اعتباری برای اجرای این طرح نداشت و هزینه آن توسط دانشجویان شرکت‌کننده تأمین شد،حضور نزدیک 450 نفر در این طرح قابل تقدیر است.

وی یادآور شد: تدریس دروس معارف، اخلاقیات، تاریخ اسلام و اعتقادات و باورهای اسلامی در ماه رمضان که دارای فضای معنوی خاصی است آثار مثبتی بر روح و قلب دانشجویان بر جای می‌گذارد و حتی تأثیرگذاری روی فعالیت‌های درسی و البته ارتقای معنویت را برای جوانان به دنبال دارد.

یک استاد حوزه و دانشگاه نیز در این آیین، اجرای این دوره طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را نسبت به دوره‌های قبل از جنبه‌های مختلف غیر قابل مقایسه خواند و گفت: طرح ضیافت اندیشه دانشجویی امسال با حضور تمامی دانشجویان شرکت کننده در طرح برگزار و کلاس‌ها با استقبال متقاضیان و بدون غیبت برپا شد.

مجید زجاجی افزود: تأثیرگذاری کلاس‌های طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در برخی از موارد حتی از کلاس‌های طول ترم نیز بالاتر بود و از بهره‌وری و کیفیت بیشتری برخوردار بوده است.

طرح ضیافت اندیشه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه با تقدیر از دانشجویان شرکت کننده در این طرح به پایان رسید.

انتهای پیام/2406/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول