اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان خبر داد

ایجاد 3 پژوهشکده زیر نظر جهاد دانشگاهی استان سمنان

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از ایجاد سه پژوهشکده مطالعات کویر سمنان، شعبه منطقه‌ای پژوهشکده رویان مهدیشهر و پژوهشکده گیاهان دارویی شاهرود خبر داد.

ایجاد 3 پژوهشکده زیر نظر جهاد دانشگاهی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، حسن رهایی در جلسه شورای اداری شهرستان سمنان که با حضور فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد با اشاره به 16 مرداد‌ماه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی محصول مستقیم انقلاب اسلامی بوده و فلسفه وجودی آن نیز اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بعد از انقلاب شکوهمند 57 است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی استان سمنان از سال 1365 فعالیت خود را آغاز کرده، تصریح کرد: در این راستا، تاکنون توانسته با همکاری نهادهای مختلف فعالیت‌های فرهنگی و طرح‌های بنیادی و کاربردی متعددی را با موفقیت در سطح استان اجرایی کند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی استان سمنان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی و آموزشی گام‌های مهمی برداشته که اهم آن‌ها در حوزه فرهنگی، ایجاد کانون‌های دانشجویی فعال فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان سمنان است.

رهایی افزود: از دیگر برنامه‌های فرهنگی در جهاد دانشگاهی، فعالیت‌های رسانه‌ای در قالب دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا و همچنین انجام پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی کاربردی در سطح استان سمنان است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان سمنان به ایجاد سه پژوهشکده مطالعات کویر سمنان، شعبه منطقه‌ای پژوهشکده رویان مهدیشهر و پژوهشکده گیاهان دارویی شاهرود اشاره کرد و افزود: ایجاد این سه پژوهشکده در سفر سوم ریاست جمهوری به استان به تصویب رسیده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: از اهم برنامه‌های آموزشی جهاد دانشگاهی، برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش‌های کوتاه مدت بوده که با استقبال هم استانی‌ها روبه‏رو بوده است.

وی همچنین به سطح علمی مرکز علمی  کاربردی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: مرکز آموزش عالی علمی  کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه سمنان در سال 92 به ‌عنوان مرکز نمونه کشوری انتخاب شده است.

رهایی با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان ادامه داد: تعداد رشته‌های کاردانی و کارشناسی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان در سال‌های اخیر از 12 کد رشته به 26 کد رشته در سال جاری رسیده است.

انتهای پیام/2249/م/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول