اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان:

خبرنگاران واقعیت‌های بخش کشاورزی را به گوش مسئولان برسانند

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: خشکسالی و کمبود منابع آبی زندگی کشاورزان را مختل کرده است و خبرنگاران باید با بیان واقعیت‌های بخش کشاورزی دغدغه‌ها و مطالبات کشاورزان را به گوش مسئولان برسانند.

خبرنگاران واقعیت‌های بخش کشاورزی را به گوش مسئولان برسانند

اسفندیار امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، بحران‌ها و دغدغه‌های موجود در استان اصفهان اظهار کرد: وضعیت آب و رودخانه زاینده‌رود و خشکسالی‌های موجود از مهم‌ترین معضلات موجود در استان تلقی می‌شود.

وی به فعالیت خبرنگاران خبرگزاری فارس اصفهان برای انتشار واقعیت‌های موجود در حوزه آب زاینده‌رود و بیان مشکلات و معضلات کشاورزان اصفهانی اشاره کرد و ادامه داد: خبرنگاران این مجموعه با اطلاعات کامل و ریشه‌یابی‌های صورت گرفته در زمینه مشکل آب و معضلات حوزه کشاورزی این معضلات را به صورت واقعی نشان دادند.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از ویژه‌های بارز نظام دموکراسی و مردم‌سالاری دینی این است که خبرنگاران آزاد باشند، البته خبرنگاران باید از سویی آزاد و از سوی دیگر نیز آزاده باشند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید آزادی را به خبرنگاران و اصحاب رسانه اختصاص بدهد تا خبرنگاران با آزادی خود لایه‌های پنهان جامعه را بررسی کنند و مشکلات و معضلات موجود در لایه‌های زیرین و پنهان جامعه را به گوش مسئولان برسانند، اضافه کرد: همچنین این قشر باید آزاده باشند تا با استفاده از آزادگی خود درصدد رفع مشکلات و دغدغه‌های موجود در جامعه اقدام کنند.

امینی با بیان اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در استان اصفهان پنهان و نا‌پیدا است، تاکید کرد: چرا که همیشه از اصفهان به عنوان یک استان برخوردار یاد می‌شود و برچسب برخورداری به اصفهان زده شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام افراد درصدد این بوده‌اند که همواره زیبایی‌ها، جذابیت‌ها و توانمندی‌های اصفهان را نشان بدهند و به این دلیل همیشه از اصفهان به عنوان یک استان برخوردار یاد می‌شود، افزود: اما در هیچ زمانی واقعیت‌های تلخ موجود در اصفهان بیان نشده و به نمایش گذاشته نشده است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه با توجه به این موضوع اصفهان از لحاظ بودجه‌ای محدود شده است، گفت: اصفهان به دلیل اینکه عنوان برخوردار بودن را یدک می‌کشد از بودجه‌های لازم برای رفع مشکلات خود برخوردار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با گرفتن آب از اصفهان به جامعه کشاورزی و استان اصفهان بسیار جفا شده است، اظهار کرد: بخش کشاورزی به دلیل مشکلات موجود در حوزه آب و کمبود منابع آبی با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه هستند.

امینی با اشاره به اینکه صنف کشاورزان مانند جامعه شهری به‌روز نیست، ادامه داد: جامعه کشاورزی از مسائل و مباحث اقتصادی آگاهی ندارند و این قشر همواره با مشکل عدم اختصاص امکانات و اعتبارات مواجه هستند و جامعه کشاورزی به عنوان تأمین‌کننده امنیت غذایی مردم نباید از این مباحث و مشکلات رنج ببرند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به رسالت واقعی خود برای ادای دین خود به جامعه کشاورزی عمل کنند، تصریح کرد: خشکسالی و کمبود منابع آبی زندگی کشاورزان را مختل کرده است و خبرنگاران باید با بیان واقعیت‌های بخش کشاورزی دغدغه‌ها و مطالبات کشاورزان را به گوش مسئولان برسانند.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: خبرنگاران باید با اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و مناسب مشکلات کشاورزی را به گوش مسئولان برسانند تا تدابیر لازم برای رسیدگی به مشکلات این قشر اتخاذ شود.

وی با اشاره به ضرورت بررسی مو‌شکافانه مشکلات بخش کشاورزی تاکید کرد: یک خبرنگار باید براساس اطلاعات دقیق به بررسی مشکلات حوزه کشاورزی بپردازند و دین خود را نسبت به کشاورزان استان ادا کنند.

انتهای پیام/63004/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول