اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه مجمع نمایندگان مازندران:

خبرنگار صدای شادابی یک جامعه است

در پیام مجمع نمایندگان استان مازندران به مناسبت روز خبرنگار آمده است: خبرنگار چشم بینا و صدای شادابی یک جامعه است.

خبرنگار صدای شادابی یک جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار مجمع نمایندگان استان مازندران پیامی ارسال کرد.

در این پیام آمده است: زدودن زنگارها از واقعیات و انعکاس حقایق مهم‌ترین وظیفه‌ای است که خبرنگاران در دنیای متلاطم امروز برعهده دارند و بسیارند کسانی که صادقانه و شجاعانه این حرفه شریف را برگزیده و تمام تلاش خود را در این مسیر معطوف کرده‌اند.

این پیام می‌افزاید: تهیه اخبار موثق و امیدبخش در زمینه‌های مختلف یکی از نیازهای اساسی جامعه بشری است که خبرنگاران در یک فضای بی‌طرف و در مسیر نیل به واقعیت، همپای حوادث لحظه به لحظه گام بر می‌دارند و به صورت جامع و رسا به انعکاس وقایع می‌پردازند.

در ادامه بیان شد: 17 مرداد ماه یادآور خاطره بزرگ مرد عرصه اطلاع‌رسانی شهید محمود صارمی است، شهید گرانقدری که به معنای واقعی مصداق آیه «ن وَ القَلَم وَ مَا یَسطرون» بود و فراغش بهانه‌ای شد برای گرامیداشت روز خبرنگار، روزی از جنس حرمت و عشق به قلم، همانگونه که همگان می‌دانیم خبرنگاران به عنوان حلقه‌های اتصال رسانه با مخـاطبان از جایگاه و شأن والایی برخوردارند و در واقع این خبرنگاران شجاع، آگاه و متعهد هستند که به رسانه هویت و غنا می‌بخشند و به ارزش آن می‌افزایند.

این بیانیه عنوان داشت: بی‌گمان رسانه‌ها نیز به عنوان یک ابزار اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی رسالتی بس مهم و خطیر در توسعه و پیشرفت کشورها برعهده دارند و در برهه‌ها و مقاطع مختلف در کنار مردم و دولتمداران به عنوان حاملان پیام و مرسلان خبر به تحلیل واقع‌بینانه‌ای از وقایع می‌پردازند و اطلاع‌رسانی شفاف را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

نمایندگان مازندران در مجلس تاکید داشتند: خبرنگار چشم بینا و صدای شادابی یک جامعه است، خبرنگار واقعیت یک رویداد را گام به گام منعکس می‌کند تا شرایط قضاوت برای افکار عمومی را فراهم سازد، سرشت خبرنگار مبتنی بر بی‌طرفی است و یک خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی‌طرفانه عمل می‌کند علاوه بر این یک خبرنگار باید همواره در کسب اعتماد و اعتمادسازی بین خود، منابع خبری و مردم تلاش کند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: در این راستا مجمع نمایندگان استان مازندران با تبریک عید سعید فطر، عید شکفتن جوانه‌های ایمان و بندگی و روز خبرنگار به خبرنگاران فعال مازندرانی اعلام می‌دارد همواره حامی خبرنگاران صدوق و زحمتکش بوده و درهای مجمع به روی تمام اصحاب رسانه باز است و پذیرای نظرات و اندیشه‌های تمامی صاحب‌نظران بوده و در این راه از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه برای رساندن پیام اندیشه‌های تمامی مازندرانی‌ها به مجمع نمایندگان استقبال می‌کند.

مجمع نمایندگان مازندران در پایان یادآور شد: از آنجا که در هفته پیش‌رو اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران درگیر بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دکتر روحانی هستند و در حوزه‌های انتخابیه حضور ندارند امیدواریم دیدار حضوری با رسانه‌ها در فرصت مناسب برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول