اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روز خبرنگار 17 مرداد است!

سکوت و گمنامی سایه سنگین برای روز خبرنگار در اردبیل

17 مرداد در تقویم کشور به نام روز خبرنگار نامگذاری شده در حالی که این روز در نهایت سکوت و بدون توجه مسئولان سپری شده و امروز هیچ آیینی در تجلیل از زحمات یک ساله خبرنگاران در اردبیل حتی از سوی متولیان اصلی در نظر گرفته نشده است.

سکوت و گمنامی سایه سنگین برای روز خبرنگار در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امروز در حالی برای خبرنگاران در اوج سکوت، گمنامی و بی‌خبری سپری می‌شود که عده‌ای تدارک برنامه‌ای را با گذشت چند روز و با حال و هوایی که از تب و تاب روز گرامیداشت خبرنگار می‌گذرد در‌صدد تدارک برنامه‌ای هستند که به نظر می‌رسد هیچ ثمر و نتیجه‌ای به دنبال ندارد.

در این روز برخی از ادارات،‌ نهادها و سازمان‌ها آن هم به شکل محدود تنها به صدور بیانیه‌ای اکتفا کرده و حتی به خود زحمت ندادند که در یک روز خاصی که به نام خبرنگار نامگذاری شده از این تلاشگران بی‌ادعا احوالی بپرسند و جویای حال نزارشان شوند.

در حالی روز خبرنگار در استان اردبیل در سکوت محض سپری می‌‌شود که عده‌ای تداخل احتمالی روز عید فطر را بهانه قرار داده و یا به عناوین مختلف سعی می‌کنند از انجام وظیفه خود طفره رفته و حرکتی در این زمینه انجام ندهند که تاسف بیشتر آنجاست که متولی اصلی خبرنگاران که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات است امروز در گرامیداشت روز مجاهدان بی‌ادعا هیچ حرکت و اقدامی را انجام نداده و سعی کرده‌اند این روز به مانند حرفه خبرنگاری که در اوج گمنامی است در سکوت و گمنامی محض سپری شود.

 

خبرنگار تجسم امانتداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در گرامیداشت روز خبرنگار با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: روز ارزشمند خبرنگار که با بهترین روزهای خداوند یعنی ایام ماه مبارک رمضان و نزدیکی عید سعید فطر تقارن یافته است فرصتی مغتنم است که به پاس دلسوزی‌ها و فداکاری‌های تلاشگران و فرهیختگان عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از صاحبان اندیشه و قلم پاک و حق‌جو به ویژه خبرنگاران تقدیر شود.

کاظم دبیر ضمن تبریک و گرامیداشت این روز فرخنده یاد و خاطره شهدای گرانقدر را که به ما آگاهی بخشیدند به ویژه شهدای اصحاب رسانه مخصوصاً شهید صارمی که در صیانت از ارزش‌های اسلامی، شرافت و استقلال ایران و در راستای وظایف اطلاع‌رسانی جان خود را نثار کردند، بزرگ و گرامی بداریم.

وی در بیان ارزش آنچه فعالان عرصه خبر انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: همان بس که خداوند متعال به قلم سوگند یاد کرده است. خبرنگار تجسم امانتداری، مسئولیت، تعهد، دلسوزی، فداکاری، صبوری و وظیفه‌شناسی است و وجدان بیدار، تصویر‌گر زمان، زبان گویا و گوش شنوایی که هم‌ سنگ صبور است و هم سنگ همگان را به سینه می‌زند در حالی که از خود غافل است.

فرماندار اردبیل با قدردانی و تشکر از تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی که در خلق حماسه سیاسی انتخابات امسال نیز نقش برجسته‌ای داشتند خطاب به اصحاب رسانه اعلام کرده است: قلم‌هایتان پربار و اندیشه‌هایتان نورانی باد.

 

خبرنگاران در استحکام پل ارتباطی مردم و مسئولان نقش‌آفرین هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز همزمان با روز خبرنگار پیام تبریکی صادر کرد.

در این پیام عادل عبد‌ایمانی بیان کرده است: به پاس خدمات خبرنگاران این قشر زحمتکش و شجاع که برای تعالی فرهنگ غنی ایران اسلامی و توسعه و پیشرفت خطه و سامان استان ولایت‌مدار اردبیل گام برمی‌دارند و از عمر خود مایه می‌گذارند و می‌نویسند ما هم به رسم ادب و قدردانی صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به رشته تحریر درمی‌آوریم.

در بخشی از این پیام آمده است: به بهانه گرامیداشت یوم 17 مرداد روز با عزت خبرنگار که سمبل آن خون پاک شهید معظم خبرنگار دلاور و رشید ایران شهید صارمی است لازم می‌دانم از تمام زحمات طاقت‌فرسای خبرنگاران سختکوش در انعکاس و پوشش گزارشات و فعالیت‌های این سازمان و حاصل تلاش خادمان بخش کشاورزی و مجموعه وابسته جهاد کشاورزی که حقیقتا‍ً در استحکام پل ارتباطی مردم و مسئولان نقش بسزایی دارند قدردانی کنیم و به رسم ادب از عمق جان و روح خویش درود و صلوات بر پیروان حق و حقیقت بفرستیم.

انتهای پیام/62005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول