اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

افتتاح باند اول بزرگراه تبریز- سهند تا نیمه آذر امسال

استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح باند اول بزرگراه تبریز- سهند تا نیمه آذر امسال خبر داد.

افتتاح باند اول بزرگراه تبریز- سهند تا نیمه آذر امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از سهند، احمد علیرضابیگی امشب در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی بزرگراه تبریز- سهند در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بزرگراه تبریز- سهند از پروژه‌های مهم و اثرگذار ما محسوب می‌شود که با توجه به اهمیت شهر جدید سهند و سکونت بیش از 50 هزار نفر در این شهر، نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های سکونت در این شهر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به مردم سهند قول داده بودیم تا پایان فصل کاری سال 92، این پروژه را به نتیجه برسانیم، اما مشکلات زیادی پیش آمد، افزود: بخش قابل توجهی از ماشین‌آلات و امکانات این پروژه در مناطق زلزله‌زده استان به‌کارگیری شد؛ ضمن این که عدم تخصیص اعتبارات در سال 91، مزید بر علت شد و سرعت پیشرفت کار را بسیار محدود کرد.

افتتاح بزرگراه تبریز- سهند نیازمند تعریف منابع جدید به غیر از اعتبارات ملی

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت تخصیص اعتبارات در سال جاری، گفت: امسال هم وضعیت بودجه معلوم است و بودجه مورد انتظار هنوز اتفاق نیفتاده که اگر بر این اساس پیش برویم نمی‌توانیم به تعهد خود عمل کنیم؛ بنابراین لازم است به غیر از منابع و اعتبارات ملی، منابع جدیدی تعریف کنیم تا بتوانیم حداقل یک باند از این بزرگراه را به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: بخشی از منابع جدید این پروژه، از محل فروش اراضی دولتی در تبریز و شهر جدید سهند و بخشی هم از محل اعتبارات حوادث مسیر تبریز- آذرشهر که حدود 30 میلیارد تومان است تامین خواهد شد تا به این وسیله به پیمانکار کمک کنیم تا نیمه اول آذر یک باند آن را افتتاح کند.

علیرضابیگی با بیان اینکه تعداد زیادی از ابنیه مورد نیاز بزرگراه تبریز- سهند فراهم شده، اذعان کرد: در مورد ابنیه نمی‌توانیم پروژه را اولویت‌بندی کنیم، اما برای باند اول آن می‌توانیم با تخصیص مناسب، سرعت لازم را ایجاد کنیم تا در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان و پیمانکاران این پروژه خود را برای به نتیجه رساندن آن متعهد می‌دانند، متذکر شد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات ملی، باند دوم این پروژه را هم در نزدیک‌ترین زمان اجرا کنیم.

پروژه بزرگراه تبریز- سهند جزو تعهدات دولت به مردم است

استاندار آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران، احتمال تغییر در روند اجرای این پروژه به دلیل تغییرات مدیریتی در دولت جدید را رد کرد و اذعان داشت: این پروژه جزو تعهدات دولت به مردم است، بخش قابل توجهی از آن اجرا شده و مابقی کار نیز باید انجام شود.

معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز علیرضابیگی را در بازدید از عملیات اجرایی بزرگراه تبریز- سهند همراهی کردند.

این بزرگراه به طول 22 کیلومتر در دو قطعه توسط اداره کل راه و شهرسازی و شرکت عمران شهر جدید سهند اجرا می‌شود و با بهره‌برداری از آن علاوه بر کاهش بار ترافیکی مسیر تبریز- آذرشهر و حوادث رانندگی در این مسیر، زمان سفر در مسیر تبریز به شهر جدید سهند نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/60001/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول