اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد

توقیف بیش از 115 هزار قلم دارو در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در 4 ماه گذشته سال‌جاری، 115 هزار و 753 قلم دارو توقیف شده و خلاف‌کاران و قاچاقچیان بدانند در استان کرمانشاه جایگاهی ندارند.

توقیف بیش از 115 هزار قلم دارو در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار کریم کشوری پیش از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت گرامی‌داشت روز خبرنگار با اصحاب رسانه استان کرمانشاه برگزار شد، با بزرگداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار صارمی، گفت: همه شهدا به ویژه خبرنگاران شهید، حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و آثار معنوی و فرهنگی شهادت این شهیدان در جامعه ماندگار است.

کشوری با تاکید بر اینکه در استان کرمانشاه با توجه به فراوانی سرقت منازل مسکونی بیش‌ترین تمرکز بر این مورد است، گفت: طرح‌های پیشگیرانه زیادی از جمله اعزام گشت‌های ماشینی، گشت‌های موتوری، وجود شب‌گردها در این راستا انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در چهار ماه نخست سال‌جاری تعداد 62 هزار 744 مورد گشت توسط این نیروها داشته‌ایم و حاصل آن بسیار مفید و کارآمد بوده و موجب شده در سال‌جاری نسبت به سال گذشته کاهش چشم‌گیری در زمینه سرقت داشته باشیم.

کشوری ادامه داد: آموزش‌های همگانی پلیس در مساجد و مدارس انجام شده و 560 دقیقه برنامه رادیویی و 730 دقیقه برنامه تلویزیونی در صدا و سیمای کرمانشاه به نمایش درآمده است.

این فرمانده انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس آگاهی 31 باند سرقت را منهدم کرده و 89 نفر از سارقان مختلف کابل برق، جیب‌بر و سارقان منزل را دستگیر کرده است و این افراد به 410 مورد سرقت اعتراف کرده‌اند.

به گفته کشوری، یک باند بزرگ کلاهبرداری به صورت چهار نفره اقدام به فروش یک‌هزار و 300 دستگاه ملک مسکونی کرده بودند و پس از دستگیری به 204 فقره کلاهبرداری دیگر اعتراف کردند.

وی با تاکید بر اینکه قاچاق کالا و ارز به یکی از مشکلات امروز کشور تبدیل شده و نیروی انتظامی توانسته مقابله زیادی با این افراد داشته باشد، افزود: در 4 ماه گذشته 115 هزار و 753 قلم دارو توقیف شده و در جوانرود از یک انبار دارو تعداد 284 هزار دارو توقیف شد.

کشوری افزود: طرح مبارزه با اراذل و اوباش در 19 مرحله صورت گرفته و 148 نفر دستگیر شده‌اند و این افراد باید بدانند در کرمانشاه جایگاهی ندارند و 40 هزار بازرسی بر اماکن و اصناف را انجام داده است.

پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی خدمات مناسبی به اتباع خارجی داده و در 4 ماه گذشته 124 هزار و 109 کامیون ترانزیتی و 147 هزار و 113 تردد از مرزها توسط افراد از مرزهای غربی صورت گرفته است.

کشوری با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های اصلی پلیس مبارزه با قاچاق و پخش مواد مخدر است، افزود: ما توانسته‌ایم 677 کیلوگرم مواد مخدر را کشف و ضبط کنیم و دو دستگاه خودرو نیز از این قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

* 41 کلاه‌بردار اینترنتی بازداشت شده‌اند

وی تصریح کرد: پلیس سایبری استان کرمانشاه یک نهاد نوپاست که توانسته با جدیت به مقابله با متخلفان اینترنتی بپردازد و با رصد سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی فضای مناسبی را ایجاد کند و تاکنون 63 مورد تخلف را در این زمینه کشف کرده و تعداد 41 نفر بازداشت شده‌اند که بیش‌تر آنان کلاه‌برداران اینترنتی بوده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: خبرنگاران خط مقدم اطلاع‌رسانی هستند و باید پاسدار خون شهدا باشند و ایجاد هم‌بستگی و اعتماد عمومی و همه مؤلفه‌هایی که موجب نشاط در جامعه می‌شود در کار خبرنگاران تبلور پیدا می‌کند.

کشوری اعلام کرد: ایجاد اعتماد مردم به نظام و هدایت افکار عمومی و روشن‌گری جامعه توسط اهل فن به ویژه مطبوعات انجام می‌شود و خبرنگاران جزو افراد نخبه جامعه هستند که مسئولیت سنگینی بر دوش آن‌ها بوده و باید گفت که قلم علما تاثیرگذارتر از خون شهدا است.

این مقام نظامی ادامه داد: ایجاد حس امنیت و نظم‌پذیری در افراد، حاصل کار خبرنگاران است و نتیجه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مطبوعات می‌تواند افراد جامعه را نظم‌پذیر و یا قانون‌گریز کند.

کشوری با تاکید بر اینکه امنیت امروز ایران اسلامی زبان‌زد دنیا است و یقینا احساس امنیت نشاط و شادابی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد، گفت: کار خبرنگار امر به معروف و نهی از منکر است و عمده معصیت‌ها و هنجار شکنی‌ها از روی جهل و نادانی افراد از تبعات گناه است.

* کار خبرنگاران کم‌تر از عوامل نیروی انتظامی نیست

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران تمام سختی‌ها و ناملایمات را به جان می‌خرند و با نقد مسئولان و بررسی مشکلات جامعه در بعضی از موارد دچار مشکل هم می‌شوند و این نقطه مشترک نیروی انتظامی با خبرنگاران است که نشان می‌دهد کار خبرنگاران کم‌تر از کار عوامل نیروی انتظامی نیست و حتی اثر بخش‌تر است.

کشوری ادامه داد: رویکرد نیروی انتظامی بر اساس اقدامات و سیاست‌های  پیشگیرانه است و نیروی انتظامی پیش‌گیری را مقدم می‌داند و حجم کار نیروی انتظامی بسیار بالا است و امکانات ما در حد این حجم نیست.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: متناسب با نیازهای جامعه و معضلات موجود اولویت‌بندی‌ها انجام می‌گیرد و تمرکز اصلی ما بر روی معضلات و قانون شکنی‌هایی است که بیش‌ترین آمار را دارند.

انتهای پیام/2700/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول