اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در گفت‌وگو با فارس:

وهابیت قدرت داشت بارگاه پیامبر (ص) را نیز تخریب می‌کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه اگر وهابی‌ها قدرت داشتند بدون تردید قبر پیامبر اکرم(ص) را تخریب می‌کردند ولی جرات نکردند، گفت: دولتمردان باید در مجامع جهانی علیه وهابیت اقدامات بین‌المللی، اجتماعی و فرهنگی انجام دهند.

وهابیت قدرت داشت بارگاه پیامبر (ص) را نیز تخریب می‌کرد

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تخریب بقاع ائمه (ع) بقیع اظهار کرد: اصل مذهب وهابیت جعلی و توسط انگلیس تاسیس شده است و هدف این بوده که چهره خشنی از اسلام نشان داده شود تا ملت‌ها به اسلام علاقه‌ای نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: روایات شفاعت یا حرمت به اهل بیت(ع) و مرقد مطهر در متون فرقه‌های مختلف اهل سنت آمده و علمای آنها در این زمینه‌ها کتاب نوشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه عنوان داشت: وهابیت فرقه ساختگی دست استعمار و دشمنان اسلام برای به جان هم انداختن مسلمانان و ایجاد تنفر بین ملت‌ها نسبت به اسلام، آموزه‌های اسلامی و تحریف عقاید اسلامی است.

وی یادآور شد: فرقه وهابیت در کشورهایی که در آن مرکزیت اسلام، کعبه مکرمه و مدینه منوره است، افکار افراطی و انحرافی را ترویج دادند که یکی از این امور تخریب قبور ائمه(ع) بقیع است.

رجبی خاطرنشان کرد: تخریب بقاع ائمه اطهار(ع) جنایتی علیه اسلام است بنابراین نباید تصور کنیم که آنها با شیعه دشمنی دارند بلکه آنها درصدد هستند، با این کار خود در اسلام بدعت بگذراند و چهره خشنی از اسلام نشان دهند.

وی ادامه داد: وهابیت برای تحقق اهداف خود، نمادهایی که مردم را به یاد خدا، اولیای خدا و همه فضائل انسانی می‌اندازد از بین بردند تا زمینه توجه به اسلام اصیل و ناب از بین برود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بدون شک اسلام ناب و حقیقی، اسلام اهل بیت(ع) است و به طور مستقیم از وحی و پیامبر(ص) دریافت شده است.

وی تصریح کرد: اکنون اهل سنت محبت، عشق و احترام به اهل بیت(ع) را واجب می‌دانند ولی وهابیت نه تنها برای ابراز محبت و علاقه ارزش قائل نیستند حتی گریه کردن برای هر کسی که از دنیا رفته را شرک می‌دانند که عقیده‌ای نامعقول و غیر عقلانی است.

رجبی عنوان داشت: گنبد، بارگاه و سنگ روی یک قبر یادآور فردی است که فوت کرده در حالی که وهابیت آن را شرک می‌داند.

وی یادآور شد: دشمنی وهابیت با شیعه به این دلیل است که شیعه اسلام حقیقی که اهل سنت هم به آن معتقد است را به شکل آشکارتر، شفاف‌تر و عینی‌تر متجلی می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: وهابیون با گرایش‌های افراطی خود چنین جنایتی را مرتکب شدند تا از اسلام حقیقی چهره منفی و افراطی نشان دهند و مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند.

وی عنوان داشت: بمب‌گذاری در عراق و دیگر کشورهای اسلامی از سوی چنین فرقه‌ای که عقاید غیرعقلانی و انسانی و غیر اسلامی دارند صورت می‌گیرد.

رجبی با بیان اینکه حقایق اسلام اصیل مطابق با فطرت است گفت: اگر مردم از آموزه‌های اسلام اصیل آگاه نشوند و از آن فاصله بگیرند، به دشمنان اسلام کمک کرده‌اند.

وی تأکید کرد: دولتمردان باید در مجامع جهانی علیه این گرایش‌های تند وهابی اقدامات بین‌المللی، اجتماعی و فرهنگی انجام دهند تا روزی شاهد باشیم چنین گرایش انحرافی از صحنه جهان رخت بربسته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: تخریب قبور ائمه اطهار(ع) نشان‌دهنده این است که اسلام حقیقی بدون شک منافع استعمار پیر انگلیس و آمریکا را به خطر می‌اندازد.

وی یادآور شد: به طور طبیعی هر چیزی که انسان‌ها در این مسیر هدایت قرار دهند برای استکبار و فرقه‌هایی که دست ساخته آنهاست ناخوشایند است.

رجبی خاطرنشان کرد: اگر وهابی ها قدرت داشتند بدون تردید قبر پیامبر اکرم(ص) را تخریب می‌کردند ولی جرات نکردند.

انتهای پیام/78003/ج40/آ3004 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول