اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی مساجد عنوان کرد

تشکیل کارگروه جشن‌های رضوی در مدارس و روستاها/ فعالیت 27 سازمان در جشن دهه کرامت

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور از تشکیل کارگروه‌ جشن‌های رضوی در مدارس و روستاها خبر داد و گفت: این کارگروه‌ها از 27 سازمان تشکیل شده که از یکم تا 11 ذی‌القعده با عنوان دهه کرامت فعالیت می‌کنند.

تشکیل کارگروه جشن‌های رضوی در مدارس و روستاها/ فعالیت 27 سازمان در جشن دهه کرامت

مرتضی طاهریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه‌های اجرایی جشن‌های رضوی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: کارگروه‌ جشن‌های رضوی همچون سال‌های گذشته و برای اجرای بهتر برنامه‌های دهه کرامت در روستاها و مدارس تشکیل شد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور تصریح کرد: این کارگروه‌ها از 27 سازمان تشکیل شده که از یکم تا 11 ذی‌القعده با عنوان دهه کرامت آغاز به فعالیت می‌کنند.

وی به وظیفه نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های رضوی اشاره کرد و گفت: باید سیره امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی و آنچه که به عنوان مکتب اهل بیت(ع) است در زندگی مردم جاری شود؛ چرا که منشا همه آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم آگاهی نسبت به سیره رضوی است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور گفت: وظیفه دستگاه‌های فرهنگی گسترش و اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه بوده از این‌رو ستاد جشن‌های دهه کرامت با محوریت ستاد عالی نظارت و هماهنگی بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور شکل گرفته تا با نگاه ویژه‌ای به جشن‌های مردمی پرداخته شود.

دبیر اجرایی جشن‌های مردمی رضوی گفت: در سطح استان‌ها نیز دبیرخانه‌‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هر استان به ‌عنوان دبیر شورای هماهنگی جشن‌‌های مردمی رضوی معرفی شده است.

طاهریان افزود: ترویج و تعمیق معارف اهل بیت(ع) به خصوص معارف و سیره رضوی و استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد برای برپایی هرچه با شکوه‌تر جشن‌‌های دهه کرامت از مهم‌ترین اهداف اجرای برنامه‌های این دهه در مساجد است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد دهه کرامت را دهه ارزش‌گذاری به مقام ائمه اطهار (ع) و حب و دوستی با آن‌ها دانست و گفت: جوانان و نوجوانان این مرز و بوم باید معارف دینی را به شکل حقیقی باور کنند که برگزاری برنامه‌های متنوع در دهه کرامت می‌تواند بر معارف دینی جوانان بیفزاید.

این مسئول با اشاره به تاثیرگذاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی دهه کرامت بر آحاد جامعه، بیان داشت: برنامه‌های این دهه باید به گونه‌ای طراحی و برگزار شود که موجب ارتقای سطح معرفت، شناخت و بینش دینی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به ائمه اطهار(ع) شود.

گفتنی است، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، مدیرکل صدا و سیما، حوزه علمیه، بسیج، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری استان از اعضای ستاد جشن‌های دهه کرامت در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

انتهای پیام/82011/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول