اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن‎مهر گرگان:

مسکن مهر راه‎آهن گرگان بدون آب، برق و گاز است / این پروژه هیچ مشکل فنی ندارد

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن‎مهر گرگان با اشاره به اینکه مسکن مهر راه‎آهن گرگان بدون آب، برق و گاز است، گفت: این پروژه هیچ مشکل فنی ندارد.

مسکن مهر راه‎آهن گرگان بدون آب، برق و گاز است / این پروژه هیچ مشکل فنی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس زائرنوملی صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان در خصوص انتقادهای موجود نسبت به جانمایی نادرست مسکن مهر راه‎آهن گرگان اظهار داشت: ما در بحث مکان‎یابی مسکن مهر دخالتی نداشته‎ایم.

وی ادامه داد: این سیاست دولت بوده و با نظر نمایندگان رئیس‎جمهور این مکان را انتخاب کرده‎اند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن‎مهر شهرستان گرگان گفت: برای مکان‎یابی این محل نمایندگانی که رئیس‎جمهور مشخص کرده بود نظر دادند و همچنین در استان ستاد تامین مسکن با ریاست استاندار تشکیل شده که شورای شهر هم عضوی از این ستاد محسوب می‎شود.

نوملی افزود: همچنین مکان‎های دیگری نیز وجود داشت که به دلیل مشکلات، آنها اختصاص پیدا نکرد و تنها موفق شدیم سایت راه‎آهن را برای ساخت مسکن مهر بگیریم.

تأمین فضاهای ورزشی، پارک کودک و فضای سبز در اولویت قرار دارد

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن‎مهر شهرستان گرگان در خصوص سرانه‎های عمومی مورد نیاز در مسکن مهر راه‎آهن با اشاره به صحبت‎های عبدالرضا چراغعلی نایب رئیس شورای شهر گرگان که در روزهای گذشته مطرح شد، خاطرنشان کرد: چه خوب بود که سرانه عمومی برای کل شهر دیده می‎شد اما به هرحال این اتفاق نیفتاد و تصمیم گرفته شد مسکن مهر در این مکان ساخته شود.

نوملی ابراز داشت: اما در حال حاضر نیز فضاهای مناسب همچون فضای سبز ، فضای آموزشی، ورزشی و درمانی را به عنوان سرانه عمومی در همان مکان برای مجموعه ساکنین تعریف شده و در کنار آن می‎شود فضاهای بزرگتری را تعریف کرد تا کل شهر از آن بهره‎مند شوند.

وی در رابطه با فضای سبز گفت: مقداری از این فضای سبز به صورت محدود در حاشیه بلوک‎ها وجود دارد.

وی عنوان کرد: قرار شد 5 هزار متر زمین همجوار با سایت که در تملک راه‎آهن است برای سرانه عمومی در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن‎مهر شهرستان گرگان تصریح کرد: از این یک‎هزار و 500 متر زمینی هم که در اختیار ما قرار دارد در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی موفق شدیم مجوزی را برای در نظر گرفتن فضای عمومی بگیریم.

وی افزود: در این خصوص فضاهای ورزشی، پارک کودک، فضای سبز برای این مکان در اولویت ها قرار دارد.

نوملی بیان کرد: متقاضیان این سایت با درآمد اندک به سختی توانسته‎اند هزینه خرید مسکن خود را تامین کنند و نمی‎توانند هزینه این فضای عمومی را تامین کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص آماده‎سازی محوطه نیز مردم هزینه نداده‎اند که امیدواریم این خدمات با همکاری شهرداری تأمین شود.

تمام واحدهای مسکن مهر راه‎آهن گرگان پارکینگ دارد اما آب، برق و گاز ندارد

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن‎مهر شهرستان گرگان تاکید کرد: بحث پارکینگ یکی از مشکلاتی بود که در آنجا مطرح شد و با پیگیری‎های انجام شده در کمیسیون ماده پنج موفق شدیم که مجوز پارکینگ سرپوشیده‎ای را برای این مکان بگیریم.

نوملی اعلام کرد: تمام واحدهای ساخته شده در مسکن مهر راه‎آهن یا دارای پارکینگ تعریف شده در زیر بلوک و یا به صورت سرپوشیده در جلوی بلوک هستند.

وی در پاسخ به واکنش خبرنگاری در خصوص اینکه چرا متقاضیان هنوز واحدهای خود را تحویل نگرفته‎اند گفت: اگر متقاضیان بخواهند ما همین فردا کلید مسکن مهر راه آهن را در اختیار آنها قرار می‎دهیم و ساخت مجموعه تمام شده است ولی مشکل زیربنایی دارد و هنوز انشعاب آب، برق و گاز در این مجموعه تامین نشده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن‎مهر شهرستان گرگان ابراز داشت: ما متولی ساخت مسکن هستیم و تامین مسائل زیربنایی به عهده دولت است و ما پیگیری‎های زیادی را در این خصوص انجام داده‎ایم اما هنوز به جوابی نرسیده‎ایم.

وی گفت: متاسفانه خود ما هم هنوز نمی‎دانیم چه زمانی می‎‎خواهد این امکانات نصب شود و شرکت‎های متولی، برنامه زمان‎بندی مشخصی را در خصوص نصب انشعاب به ما نداده‎اند و 312 واحد در راه‎آهن بدون آب ، برق و گاز است.

مسکن مهر راه‎آهن گرگان از لحاظ فنی و استاندار مشکلی ندارد

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن‎مهر شهرستان گرگان در خصوص استاندارد بودن و رعایت نکات فنی تصریح کرد: زمانی که زمین را تحویل گرفتیم و خواستیم کار را به پیمانکار واگذار نماییم اراده ما بر این بود که کار را به کسانی تحویل بدهیم که از مصالح و فناوری نوین استفاده کنند.

نوملی افزود: در این مناقصه پیمانکاری با مصالح نوین و اتصالات پیچ و مهره انتخاب شد و همچنین قصد داشتیم از پروژه دیوار فولادی نیز در سایت مسکن مهر گرگان برای اولین بار در کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اما به دلیل هزینه‎هایی که داشت از انجام آن منصرف شدیم و از پروژه دیوار بتنی استفاده کردیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن‎مهر شهرستان گرگان بیان کرد: اما دو مشاور این سایت از شرکت‎های مشاور بزرگ در سطح کشور هستند و پروژه‎های موفقی نیز داشته‎اند.

نوملی گفت: سایت مسکن مهر راه‎آهن از لحاظ فنی و استاندار مشکلی ندارد و این مسئله توسط نظام مهندسی نیز تائید شده است و این پروژه باعث افتخار شهر گرگان است.

وی در پایان ابراز داشت: هیئت‌مدیره این مجموعه با افتخار در موقع تحویل واحدها به متقاضیان پیوستی را نیز خواهد داد که مصالح مصرفی در ساخت ساختمان را مشخص کرده است و مهر و امضا می‎کنیم که هیچ مشکل فنی در این ساختمان‎ها وجود ندارد.

انتهای پیام/83004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول