اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ملی استاندارد:

دفتر نمایندگی سازمان استاندارد در منطقه آزاد انزلی مستقر می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: با امضای تفاهمنامه واگذاری اختیارات این سازمان به منطقه آزاد انزلی، دفتر نمایندگی استاندارد ملی در منطقه آزاد انزلی مستقر می‌شود.

دفتر نمایندگی سازمان استاندارد در منطقه آزاد انزلی مستقر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، نظام‌الدین برزگری پیش از ظهر امروز نیز در جمع مدیران و معاونان سازمان منطقه آزاد انزلی جمهوری اسلامی ایران را دارای موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوبی دانست و اظهار کرد: کشورمان تمام شرایط در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی، تجاری و بازرگانی و نیز نیروی انسانی با اندیشه، خلاق و مبتکر را دارا است.

وی با بیان اینکه اکنون مناطق آزاد در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: اداره این مناطق طبق قوانین و مقررات خاص منطقه است.

رئیس سازمان ملی استاندارد، با اشاره به اینکه مناطق آزاد از قوانین عمومی کشور تبعیت می‌کنند، گفت: در این بین با تفویض اختیار سازمان‌ها می‌توانیم به ایجاد یک مدیریت یکپارچه در مناطق آزاد کشور کمک کنیم.

وی، منطقه آزاد انزلی را سکوی جهش اقتصادی شمال کشور خواند و خاطرنشان کرد: ایجاد مؤسسات استاندارد در مناطق آزاد کشور از سال‌های گذشته در مناطق آزاد قشم و کیش شکل گرفته بود.

برزگری، ادامه داد: با امضای تفاهمنامه واگذاری اختیارات سازمان ملی استاندارد به منطقه آزاد انزلی می‌توان قوانین و ضوابط استاندارد را در بخش‌های تولید، صادرات و واردات در این منطقه با سهولت بیشتری اجرا کرد.

به گفته وی، امضای این تفاهمنامه امکان تجهیز آزمایشگاه‌ها، تشکیل شرکت‌های بازرسی و صدور گواهی و تمام ضوابط و آیین‌نامه‌ها به منطقه آزاد انزلی تفویض شده است.

این مسئول، متذکر شد: امیدواریم این همکاری موجب شود بهتر از گذشته بتوانیم کنترل واردات و توسعه صادرات با رعایت استانداردها در منطقه آزاد انزلی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: طبق تفاهمنامه‌ای که بین سازمان ملی استاندارد ایران و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی به امضا رسید اختیارات سازمان استاندارد به منطقه آزاد انزلی واگذار شد.

برزگری، امضای تفاهمنامه مذکور را در راستای اجرای ماده 27 قانون اداره مناطق آزاد مبنی بر واگذاری مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی به این مناطق، بین دو سازمان مذکور ذکر کرد.

وی متذکر شد: واگذاری اختیارات سازمان ملی استاندارد به منطقه آزاد انزلی با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی، اجرای دو طرف به منظور تسهیل و تسریع در خدمات‌رسانی به شرکت‌ها و مؤسسه‌های تولیدی‌ـخدماتی فعال در منطقه آزاد انزلی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد، صدور برخی گواهینامه‌های استاندارد برای کالای وارده و صادره از طریق منطقه، شناسایی و بازرسی فنی «اولیه، ادواری و نمونه‌برداری» واحدهای تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در محدوده منطقه را از دیگر اهداف واگذاری اختیارات سازمان استاندارد به منطقه آزاد ذکر کرد.

وی یادآور شد: فرهنگ‌سازی در زمینه لزوم رعایت مقررات استاندارد ملی به منظور تولید محصولات با کیفیت برای حضور موفق در بازارهای بین‌المللی، استقرار دفتر نمایندگی سازمان استاندارد در منطقه و ایجاد و توسعه مراکز آزمایشگاهی استاندارد از جمله موارد همکاری و اختیارات تفویض شده از سوی سازمان ملی استاندارد به منطقه آزاد انزلی است.

به گفته برزگری، سازمان منطقه آزاد انزلی بر این باور است که تقویت بنیه رقابت تولیدات ملی در بازارهای بین‌المللی نیازمند کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌ شده و دستیابی به محصول‌ دارای کیفیت قابل قبول استانداردهای ملی و در مرحله بعد استانداردهای جهانی است.

وی، نداشتن کیفیت مورد تأیید استاندارد را موجب نابودی تلاش‌های صورت گرفته برای بازاریابی، تبلیغات‌ و مذاکرات تجاری دانست.

این مسئول، خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهمنامه واگذاری اختیارات استاندارد ملی به منطقه آزاد انزلی به منظور رسیدن به اهداف مذکور اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول