اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سرای روزنامه‌نگاران ایران خبر داد

عضویت 3800 نفر در سرای روزنامه‌نگاران/ برپایی جشنواره جشنواره‌ها

مدیر عامل سرای روزنامه‌نگاران ایران گفت: سرای روزنامه‌‌نگاران سه هزار و 800 نفر عنوان عضو اصلی و دو هزار نفر عضو باشگاهی دارد.

عضویت 3800 نفر در سرای روزنامه‌نگاران/ برپایی جشنواره جشنواره‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجید امرایی ظهر امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره فصلی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان مرکزی اظهار داشت: سرای روزنامه‌‌نگاران در حال حاضر در 15 استان کشور دفتر نمایندگی استانی و در شهرستان بیجار دفتر نمایندگی شهرستانی دارد.

وی با بیان اینکه تأسیس سرای روزنامه‌‌نگاران و برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات تحولی در حوزه روزنامه‌نگاری ایجاد کرده است، ادامه داد: سرای روزنامه‌نگاران از ابتدای فعالیت براساس رسالت خود عمده فعالیت‌هایش را در حوزه پژوهش، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، برگزاری جشنواره‌های فصلی و حمایت از حوزه محتوایی برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

مدیر عامل سرای روزنامه‌نگاران ایران از برگزاری 88 کارگاه آموزشی در یک سال گذشته در نمایندگی‌های استانی سرای روزنامه‌نگاران خبر داد و تصریح کرد: سرای روزنامه‌نگاران آمادگی راه‌اندازی موزه‌های مطبوعات در استان‌ها را دارد.

امرایی با اشاره به برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات در 6 بخش تیتر، صفحه‌آرایی، گزارش تصویری و عکس، مصاحبه و گفت‌وگو، یادداشت، سرمقاله و مقاله، ابراز داشت: در پایان هر سال، جشنواره جشنواره‌ها با معرفی آثار برتر برگزار و کتاب سال حاوی آثار برتر جشنواره‌های فصلی مطبوعات استان‌ها منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: تأسیس دانشکده روزنامه‌نگاری با دو رشته روزنامه نگاری و روابط عمومی در مهرماه امسال و راه‌اندازی سرای روزنامه‌نگاران در شهرستان‌ها از برنامه‌های این سرا است.

دبیر جشنواره فصلی مطبوعات نیز در این نشست اخلاق حرفه‌ای را حلقه گمشده روزنامه نگاری امروز عنوان کرد و بر رعایت اخلاق حرفه‌ای، امانت داری، انصاف ، اعتدال و اخلاق روزنامه نگاری تاکید کرد.

محمود اکرامی‌فر ابراز داشت: یکی از آسیب‌های روزنامه‌نگاری امروز «ادعا» است و روزنامه‌نگاران باید در موقع نگارش مقالات خود از «ادعا» بپرهیزند و موضوع را با سند و مستدل بیان کنند.

وی با بیان اینکه اخلاق روزنامه‌نگاری برگرفته از اخلاق اسلامی و انسانی است؛ خبرنگاران را به رعایت انصاف و اخلاق در نقد توصیه کرد.

دبیر جشنواره فصلی مطبوعات، انتقاد سازنده را عامل پیشرفت عنوان کرد و اظهار داشت: روزنامه‌نگاران در بیان نقد سیاه‌نمایی نکنند و زیبایی‌ها را نیز بیان کنند.

اکرامی‌فر تصریح کرد: روزنامه نگاران در بیان نقد نه دنیای دیگران را رنگین کنند، نه باج دهند و نه انتقام بگیرند.

وی در پایان در بیان اصولی چون امانتداری در تیتر و اهمیت دادن به تیترخوان بودن مخاطبان، رعایت اصول در تهیه گزارش تصویری و اهمیت دادن به عکس به عنوان متن نه تکمیل‌کننده متن را یادآوری و روزنامه‌نگاران را به رعایت اصول توصیه کرد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول