اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دیدگاه‌های نمایندگان اردبیل در خصوص استاندار اردبیل

استانداری می‌خواهیم که از تصمیمات کلان نهراسد

چند صباحی است که موضوع تغییر استانداران به ویژه استاندار اردبیل زمزمه محافل است که در این باب نمایندگان مردم استان در مجلس به صراحت اعلام کردند استانداری می‌خواهیم که از تصمیمات بزرگ و کلان نهراسد.

استانداری می‌خواهیم که از تصمیمات کلان نهراسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم به عنوان دولت تدبیر و امید و انتخاب وزرا به ویژه تعیین وزیر کشور بحث در خصوص مدیران میانی و استانداران این روزها داغ است، به طوری که دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه مطرح می‌شود و همه سیاسیون و دلسوزان سعی می‌کنند ویژگی‌های استاندار آینده را از منظر سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بیان کنند به طوری که در این بین آنچه که نقطه مشترک و تفاهم همگان است انتخاب استانداری برای استان اردبیل به عنوان مولود انقلاب است که در آن امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به خوبی شناخته شده و راهکارهای توسعه‌ای نیز واقع‌بینانه تبیین و تشریح شود.

در این ارتباط به سراغ رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی رفتیم تا نظر وی را جویا شویم که اعلام کرد در شرایط حاضر هر چند برخی از نظرات مبنی بر بومی یا غیر‌بومی بودن استاندار مطرح شده، اما از وزیر کشور مهلت خواستیم تا ارزیابی‌های نهایی را انجام داده و با نظر بزرگان استان اردبیل گزینه‌ها را مطرح کنیم.

منصور حقیقت‌پور با بیان اینکه نیروها و سرمایه‌های خوبی از این استان در مناطق مختلف و خود این استان وجود دارد که باید از آنها در پیشبرد امور استفاده کرد، اظهار داشت: وقتی که اردبیل وزیر و معاون وزیر تحویل می‌دهد، قطعاً این شایستگی را دارد که یک استاندار لایق، دلسوز و توانمند را نیز معرفی کند.

وی در خصوص مطرح شدن خود برای استانداری اردبیل در دوره جدید دولت یازدهم خاطرنشان کرد: تاکنون در این زمینه بحثی مطرح نشده و بعید به نظر می‌رسد که بنده دوباره در سمت استاندار به اردبیل بازگردم، چرا که خادمی و حضور در سنگر نمایندگی مردم را افتخاری برای خود می‌دانم.

استاندار سابق اردبیل یادآور شد: بنده معتقدم داشتن توانایی مدیریتی و انتخاب تیم قوی برای همراهی مدیر ارشد آینده استان در رسیدن به اهداف از شاخصه‌هایی است که باید در سکانداری آینده این استان مدنظر و مورد نظر توجه قرار گیرد.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه این مسئولیت و مدیریت، مسئولیت سنگین در همسو کردن مدیران در پیشبرد مطالبات و اهداف کلان ملی و منطقه‌ای است، گفت:‌ ما به استانداری نیاز داریم که بتواند خوب بیندیشد، شایسته برنامه‌ریزی کرده و مطلوب‌تر نیز اقدام کند.

توانمندی نیروی بومی نباید مورد غفلت واقع شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص مدیریت آتی استان تصریح کرد:‌ فعلاً در این زمینه تصمیمی نگرفته‌ایم، اما در این رابطه بیشتر بر توانایی و توانمندی افراد به عنوان شاخصه و ملاک کار توجه می‌کنیم.

جلیل جعفری بنه خلخال افزود: تلاش می‌کنیم تا در این باب با جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات مختلف تصمیم‌گیری کنیم، اما سعی بر این است تا توانمندی نیروهای بومی مورد غفلت قرار نگیرد.

وی با مثبت ارزیابی کردن تلاش‌ها و خدمات استانداران سابق به مطرح شدن برخی گزینه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: هیچ یک از این گزینه‌ها تاکنون نهایی نشده است، اما بعید نیست که فرد بومی را برای این موضوع برگزینیم.

تغییر استاندار اردبیل قطعی است، شک نکنید

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز که بارها دیدگاه‌ خود را در این زمینه مطرح کرده از تفاهمی با وزیر کشور خبر می‌دهد که بر اساس آن قرار است سه گزینه را نمایندگان استان و سه گزینه دیگر را وزیر کشور پیشنهاد دهد تا از بین آنها با محوریت و همفکری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل استاندار آینده تعیین شود.

کمال‌الدین پیرموذن با بیان اینکه استاندار آینده اردبیل به احتمال قوی بومی خواهد بود، ادامه داد: البته این بومی بودن به منزله انتخاب استاندار از نیروهای حاضر در استان نیست بلکه ممکن است نیروهایی مطرح شوند که اهل این استان هستند اما در سایر جبهه‌ها و مسئولیت‌ها مشغول کار و تلاش می‌باشند.

وی با بیان اینکه هنوز این سه گزینه نمایندگان نهایی نشده تا با نظر و مشورت حجت‌الاسلام سید حسن عاملی بتوانیم گزینه نهایی‌مان را به وزارت کشور معرفی کنیم، گفت: رایزنی‌ها در این زمینه در هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت، اما یقین داشته باشید که تغییر استاندار قطعی است و ما بیشتر به دنبال نیروی توانمندی هستیم که توانایی جذب امکانات و اعتبارات بیشتر به استان را داشته باشد و بر محوریت عقلانیت، اعتدال و فراجناحی عمل کرده و مصالح کلان را هیچ وقت فدای مصالح خرد و بی‌ارزش نکند.

از ابقای نیکزاد حمایت می‌کنیم

اما نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز دیدگاهی متفاوت دارد، به طوری که این نماینده با ابراز رضایت از عملکرد نیکزاد اعلام کرد حداقل تا پایان امسال اکبر نیکزاد استاندار اردبیل باقی می‌ماند.

حجت‌الاسلام حبیب برومند اظهار داشت: فرصتی فراهم شده تا نیکزاد بتواند پروژه‌های نیمه‌تمامی را که در سطح استان به غیر از راه‌آهن و پتروشیمی باقی مانده به مرحله اتمام برساند که باید فرصت و زمینه این کار را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر شدیدی بین نمایندگان استان در خصوص انتخاب استاندار آینده اردبیل مطرح است، عنوان کرد: اکثر نمایندگان شهرستان‌ها مخالف تغییر استاندار اردبیل هستند، اما نمایندگان مرکز استان با این امر موافق بوده و به جد پیگیر تغییر استاندار اردبیل هستند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه استاندار آینده تلاش خواهد شد در صورت نیاز به تغییر از بین نیروهای بومی برگزیده شود، یادآور شد: ما اگر به نیروهای مستعد، جوان و لایق خود اعتماد کنیم بهتر می‌توانیم در پیشبرد امور موفق عمل کنیم.

برومند تعامل با نمایندگان مجلس را از برجستگی استاندار آینده اردبیل توصیف کرد و گفت:‌ تعامل، همفکری، همراهی با نمایندگان در برنامه کاری استاندار خواهد بود تا در سایه این همکاری رشد و توسعه متوازن و همه جانبه را شاهد باشند.

وی با رد مطرح شدن سه گزینه از سوی مجمع نمایندگان استان برای وزیر کشور تصریح کرد:‌ جلسات مجمع برگزار نمی‌شود که نماینده‌ای ادعا کند که گزینه‌هایی از جلسات مجمع برای وزیر کشور معرفی شده‌اند و قطعاً مطرح شدن سه گزینه در دستور کار نمایندگان استان نیست.

هنوز زود است که در خصوص استاندار آینده تصمیم‌گیری شود

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه هنوز زود است که در خصوص استاندار آینده اردبیل تصمیم‌گیری شود، اذعان داشت: بنده در جریان برخی گزینه‌ها هستم، ولی این گزینه‌ها نهایی نشده که بخواهیم نام و نشانی از آنها ببریم.

حجت‌الاسلام میر قسمت موسوی با استقبال جدی از انتخاب یک استاندار بومی، آشنا به مسائل و مشکلات منطقه افزود: ما همیشه از استانداران غیر‌بومی ضربه دیدیم چرا که تا آنها بیایند و با شرایط استان، تنگناها، مشکلات، خواسته‌‌ها و مطالبات مردم آشنا شوند حداقل یک سال زمان نیاز است در حالی که فرد بومی می تواند به زودی در این زمینه به تعامل و همفکری برسد.

وی با اعلام اینکه گزینه استاندار آینده اردبیل روی میز نمایندگان قرار ندارد، ادامه داد: هنوز زود است که بخواهیم در این زمینه اظهارنظر شفافی داشته باشیم اما نمایندگان استان در‌صدد ارزیابی عملکرد استاندار فعلی و در صورت نیاز معرفی برخی گزینه‌ها و همچنین تعامل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و برخی از دلسوزان این استان هستند تا گزینه‌ای را انتخاب کنند که دیدگاه کلانی به مسائل داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این موضوعات و محوریت انتخاب استاندار جدید اردبیل در حالی این روزها داغ پیگیری شده و نقل محافل است که به نظر می‌رسد با طرح دیدگاه‌های مختلف اکثریت اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل بر این باور هستند که استاندار آینده اردبیل باید از توانمندی‌ها و شاخصه‌هایی متفاوت‌تر از گذشته برخوردار باشد تا رکودی که امروز بر برخی از پروژه‌ها و طرح‌ها سایه افکنده است، برداشته شده و همه جانبه قطار توسعه استان به مسیر رو به جلو و پیشرفت خود ادامه دهد.

بلاتکلیف ماندن پروژه‌هایی نظیر راه‌آهن اردبیل، پتروشیمی اردبیل، کارخانه‌های وعده داده شده خودروسازی، تراکتور‌سازی، صنایع تبدیلی و فرآوری، منطقه ویژه اقتصادی، تکمیل شهرک تخصصی آب، ایجاد زیر‌ساخت‌هایی نظیر توسعه راه‌های استان، تکمیل چهاربانده اردبیل – سرچم، اتصال خط ترانزیتی به گمرک بیله‌سوار، حل مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان و زارعان، تدارک و تامین زیر‌ساخت‌‌های گردشگری به ویژه در شهر سرعین، اردبیل و مشگین‌شهر، توجه جدی به قابلیت اول توسعه استان در بخش کشاورزی و ... از جمله الزاماتی است که استاندار آینده اردبیل می‌تواند با سعه صدر، توانمندی و کار‌آمدی خود با اولویت نارسایی‌ها را برطرف کرده و نگاه دولت را انسجام بخشد.

انتهای پیام/62001/ب40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول