اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اعتراض به پلمب شرکت ملی سرب و روی ایران

کارگران شرکت سرب و روی زنجان مقابل استانداری تجمع کردند

کارگران و کارکنان شرکت ملی سرب و روی ایران در اعتراض به پلمب این شرکت، مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.

کارگران شرکت سرب و روی زنجان مقابل استانداری تجمع کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کارگران و کارکنان شرکت ملی سرب و روی ایران که پس از پلمب شدن این شرکت از سوی روابط عمومی استانداری زنجان بیکار شده‌‌اند، از صبح امروز در مقابل استانداری تجمع کرده‌اند.

تجمع‌کنندگان که در بین آنها شماری از خانواده‌ها، همسران، فرزندان کارکنان و کارگران شرکت سرب و روی حضور دارند، خواستار فک پلمب و بازگشایی این شرکت هستند.

کارگران و کارکنان شرکت ملی سرب و روی ایران با حمل پارچه نوشته و پلاکاردهایی در زمینه آلوده نبودن این شرکت خواهان توضیح مسئولان در زمینه پلمب این شرکت هستند.

در پلاکاردهای تجمع‌کنندگان آمده است، «تعطیلی کارخانه در تقابل با فرمایش رهبری است، اگر سرب آلوده‌کننده است چرا ما سالمیم، یالا یالا ما کار می‌خواهیم یالا، خون ما سند پاک بودن ماست، اگر سرب و روی آلوده‌کننده است خون ما را آزمایش کنید، اگر سرب و روی آلوده‌کننده است چرا شهرک روی در 5 کیلومتری زنجان فعال است، شرکت ما پاک اسیر یک خاک، شهروند عزیز با اعتراض ناآگاهانه خود زمینه بیکاری 400 نفر را فراهم کرده‌ای، من 25 سال است در شرکت کار می‌کنم اما سالمم، استاندار جواب بده و ....

همچنین تجمع‌کنندگان خواستار حضور استاندار در میان تجمع‌کنندگان و پاسخگویی به اعتراض آنها بودند که به دلیل ماموریت اعلام شد در تهران است.

در این تجمع حاضران پلاکاردهای و شعارهای خود را به خودروها و عابران نشان می‌دادند.

برخی از کارگران در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعتراض به تعطیلی شرکت خواستار بازگشایی دوباره شرکت بودند.

یکی از کارگران گفت: 25 سال است در شرکت کار می‌کنم ولی تاکنون هیچ مشکلی در زندگی‌ام نداشته‌ام.

وی با بیان اینکه من نوه دارم و تاکنون هیچ گونه بیماری در این زمینه نداشته‌ام، افزود: چرا شرکت‌هایی که در کنار شرکت و یا در نقاط دیگر فعال هستند در حال حاضر کار می‌کنند اما شرکت ما تعطیل شده است.

همچنین در این تجمع حاضران نامه محرمانه استانداری زنجان به شرکت را توزیع می‌کردند که در آن به شرکت سرب و روی یک سال زمان داده است تا زمینه انتقال کارخانه قطعی شود در غیر این صورت کارخانه تعطیل می‌شود، اما هفته گذشته و در پی اعتراض شماری از مردم تعطیل شد.

انتهای پیام/2308/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول