اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

افتتاح 167 پروژه در هفته دولت

فرماندار رشت از افتتاح 167 پروژه عمرانی و خدماتی این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

افتتاح 167 پروژه در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری این شهرستان با اشاره به افتتاح 167 پروژه عمرانی در هفته دولت اظهار کرد: این پروژه‌ها در هفته دولت و با اعتباری بالغ بر 69 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: از تعداد مذکور، 21 پروژه در بخش خصوصی با اعتبار 19 میلیارد و 700 میلیون تومان و 146 پروژه با اعتبار 49 میلیارد و 300 میلیون تومان افتتاح می‌شود.

فرماندار رشت با اشاره به آغاز هفته دولت تصریح کرد: هر ساله از دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است که یادآور خدمات صادقانه خدمتگزارانی مانند شهیدان رجایی و باهنر است.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه در طول سال پروژه‌های فراوانی افتتاح می‌شود، متذکر شد: اوج افتتاح پروژه‌های دولت در ایام مبارک دهه فجر و همزمان با هفته دولت است.

وی ادامه داد: در جریان افتتاح این پروژه‌ها گزارش عملکردی از اقدام‌ها و برنامه‌های در دست اجرای دولت به آگاهی مردم می‌رسد.

عظمتی اعتبارات جذب شده در سال جاری برای شهرستان رشت را 28 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبار جذب شده تنها 20 درصد از اعتبارات تخصیص یافته به استان است.

وی با بیان اینکه نباید تنها به اعتبارات استانی بسنده کنیم، متذکر شد: مدیران باید بکوشند تا اعتبارات خارج از استان را برای شهرستان جذب کنند.

این مسئول، حضور نوبخت به عنوان معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور را نقطه عطفی برای شهر رشت دانست و خاطرنشان کرد: عمده اعتبارات از طریق معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی کشور توزیع می‌شود و حضور نوبخت برای استان یک نقطه اتکا است.

وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا با ارائه طرح‌های اولویت‌دار و شاخص اعتبارات خارج از برنامه را نیز جذب کنند.

عظمتی با اشاره به اینکه اعتبارات به دو روش توزیع شهرستانی و فصول توزیع می‌شود، تصریح کرد: در توزیع شهرستان باید سهم هر شهری مشخص شود و در اعتبارات فصول نیز توزیع طبق اولویت‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون اعتبارات فصول طبق اولویت‌بندی‌ها در اختیار دستگاه‌هایی مانند صنعت و معدن، حمل و نقل، بهداشت، آموزش و پرورش، مسکن و شهرسازی قرار گرفته است.

این مسئول، اعتبارات تخصیص یافته به بخش امور عمومی را ناچیز دانست و خاطرنشان کرد: تمام اداره‌ها به دلیل قدمت بالای ساختمان‌های اداری، تعمیرات و ... نیازمند جذب بیشتری از این اعتبارات هستند که به دلیل اندک بودن این بخش از اعتبارات نمی‌توان پاسخگوی تمام دستگاه‌ها بود.

فرماندار رشت متذکر شد: برخی از اعتبارات در اختیار مدیران کل دستگاه‌های استانی قرار دارد و به همین دلیل مدیران شهرستانی باید بکوشند تا با ارائه طرح‌های اساسی و اولویت‌دار اعتبارات بیشتری بگیرند در غیر این صورت دیگر شهرستان‌ها از سهم اعتباری ما بهره می‌برند.

انتهای پیام/2300/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول