اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

سند جامع درمان معتادان نهایی شد‌/اختصاص 225 میلیارد ریال برای درمان معتادان‌

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: پنج هزار و 200 مرکز درمان داوطلبانه اعتیاد در کشور فعالیت می‌کند.

سند جامع درمان معتادان نهایی شد‌/اختصاص 225 میلیارد ریال برای درمان معتادان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،‌ بابک دین‌پرست ‌ظهر امروز در همایش بهبود‌یافتگان استان کرمان اظهار داشت: سند جامع درمان معتادان بهبودیافته تا پایان شهریورماه سال جاری اجرایی می‌شود و این سند به‌عنوان دومین سند در حوزه مبارزه با مواد مخدر است که کار تدوین آن انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه درمان معتادان بهبودیافته در کشور در سال جاری 225 میلیارد ریال برای بیمه پایه و بستری این نوع معتادان اختصاص یافته است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداردسازی مراکز مجاز ترک اعتیاد را از دیگر اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جاری اعلام و تصریح کرد: تاکنون با 80 درصد مراکز غیرمجاز در سطح کشور برخوردهای قانونی صورت گرفته و مواردی که امکان لازم را داشته در چرخه اخذ مجوز قرار گرفته‌اند.

دین‌پرست با اشاره به اقدامات فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطر نشان کرد: سند جامع اجرای ماموریت‌های فرهنگی و پیشگیری با عنوان سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد در ستاد مبارزه با مواد مخدر تدوین شده که بر اساس آن باید در بازه زمانی سال‌های 90 تا 94 بیش از 40 درصد جمعیت 15 تا 44 سال کشور زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گیرند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای بررسی میزان اثربخشی اقدامات فرهنگی و پیشگیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: تعداد دستگاه‌‌های فعال در عرصه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد از هشت دستگاه به 15 دستگاه افزایش یافته است.

این مسئول گفت: استانداری‌ها باید 10 درصد از بودجه فرهنگی استان را به انجام فعالیت‌های پیشگیری و فرهنگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر اختصاص دهند که در برخی استان‌ها از جمله کرمان این کار به خوبی انجام شده است.

دین‌پرست افزود: اجرای طرح‌های مشخصی برای مصون‌سازی دانش‌آموزان در معرض اعتیاد، رسیدگی به دانش‌آموزان مصرف‌کننده و سوء ‌مصرف‌کننده مواد مخدر و سوادآموزی به بهبودیافتگان بی‌سواد از جمله برنامه‌های جدی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جاری است.

وی به وجود حداقل پنج هزار و 200 مرکز درمان داوطلبانه اعتیاد در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: در 18 استان کشور مرکز درمان اعتیاد ماده 16 وجود دارد که این مراکز جایگزین زندان شده‌اند.

دین‌پرست ابراز داشت: در بخش حمایت‌های اجتماعی اقداماتی از جمله آموزش فنی و حرفه‌ای به 25 هزار بهبودیافته، اختصاص پنج درصد از بودجه اشتغال کشور برای اشتغال بهبودیافتگان و ایجاد شغل برای بهبودیافتگانی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند، برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: کمیته زنان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در هفته گذشته به عنوان نهمین کمیته تخصصی این ستاد آغاز به کار کرده که فعالیت آن متمرکز بر روی اعتیاد زنان و خانواده‌های افرادی است که به دلیل مواد مخدر در زندان هستند.

انتهای پیام/2446/غ30/ش/د1000‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول