اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تسهیل روند حمل و نقل درون شهری

تاکسی‌های زنجان به دستگاه‌های الکترونیکی مجهز می‌شوند

معاون خدمات شهری شهردار زنجان گفت: در راستای تسهیل روند حمل و نقل درون شهری تاکسی‌های زنجان در آینده‌ای نزدیک به دستگاه‌های الکترونیکی مجهز می‌شوند.

تاکسی‌های زنجان به دستگاه‌های الکترونیکی مجهز می‌شوند

علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آغاز ارائه خدمات الکترونیکی در شهر زنجان اظهار داشت: این خدمات ابتدا در اتوبوسرانی آغاز شد.

وی به راه‌اندازی خدمات الکترونیکی در شهر بازی زنجان از طریق ارائه کارت‌های بلیت برای دستگاه‌های بازی اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان در تاکسی‌ها از برنامه‌های آینده شهرداری زنجان است.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان تصریح کرد: شهرداری زنجان در آینده نزدیک اقدام به تجهیز تاکسی‌ها از جمله تاکسی‌های فضیلت که رانندگان آنها از بانوان هستند با دستگاه‌های کارت‌خوان و GPS می‌کند.

این مقام مسئول به انجام فاز مطالعاتی اجرای نصب دستگاه‌های الکترونیکی در تاکسی‌های فعال شهر زنجان اشاره و اضافه کرد: این طرح به صورت آزمایشی در چند دستگاه خودرو انجام شده است.

محمدی قیمت تمام شده هر دستگاه GPS را بر روی خودروها 5 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ از طریق انعقاد قرارداد سازمان تاکسی‌رانی با یکی از بانک‌ها تامین می‌شود.

وی آنلاین بودن طرح را از مزایای نصب دستگاه‌های الکترونیکی بر روی تاکسی‌ها دانست و ادامه داد: با عملیاتی شدن این طرح امکان رصد نحوه فعالیت تاکسی‌ها در مسیرها امکان‌پذیر می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان ارتقای امنیت تاکسی‌ها و مسافران را از دیگر محاسن نصب دستگاه‌های الکترونیکی در تاکسی‌ها اعلام کرد و گفت: با عملیاتی شدن این طرح به انتظارات مسافران در مورد حداقل زمان برای جابه‌جایی هم پاسخ داده می‌شود.

وی نصب GPS را مرحله نخست طرح دانست و گفت: در مرحله بعدی سیستم پرداخت‌ کرایه هم با نصب دستگاه‌های کارت‌خوان الکترونیکی می‌شود.

محمدی جایگزین کردن پرداخت‌های نقدی را از مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی دستگاه‌های کارت‌خوان در تاکسی‌ها عنوان و اضافه کرد: این سیستم ضمن جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی درگیری راننده و مسافر را هم به حداقل رسانده و به صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند.

وی تعداد تاکسی‌هایی را که در مرحله نخست به دستگاه‌های الکترونیکی مجهز می‌شوند 100 دستگاه اعلام کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان تاکید کرد: نصب دستگاه‌های الکترونیکی بر روی خودروهای فعال در ناوگان عمومی  در راستای ارزیابی موقعیت جغرافیای، سرعت و موقعیت تاکسی‌ها  با مجهز کردن آنها به تاکسی‌متر ، نقشه راه و دستگاه پرداخت الکترونیکی انجام می‌شود.

انتهای پیام/73004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول