اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی:

‌دوره آموزشی آشنایی با ضوابط طراحی علایم راه‌ها در استان مرکزی برگزار شد

‌مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با آیین‌نامه‌ها و ضوابط طراحی علایم راه‌ها در اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی خبر داد

‌دوره آموزشی آشنایی با ضوابط طراحی علایم راه‌ها در استان مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی، علی زندی‌فر اظهار داشت: یک دوره آموزشی با عنوان آشنایی با آیین‌نامه‌ها و ضوابط طراحی علایم راه‌ها با شرکت 80 نفر از مدیران، روسای ادارات و عوامل راهداری در اداره کل راه و شهرسازی این استان برگزار شد.

وی، توجه به نیروی انسانی در حوزه راه و شهرسازی به عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمانی و به روز رسانی سطح آگاهی‌های کارکنان را از اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد و اذعان داشت: این دوره آموزشی به مدت 85 ساعت با بهره گیری از استاد مجرب کشوری و با حضور 80 نفر از کارکنان مرتبط با حوزه راهداری برگزار شد.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی تأکید کرد: مباحث علمی مربوط به عوامل افزایش ایمنی راه ،زنجیره عوامل زمینه ساز تصادفات، رفتارها و بروز اشتباهات، تخلفات انسانی، طراحی و مهندسی راه‌ها، نکات کاربردی در ارتقای ایمنی راه‌ها و دستورالعمل‌های جانمایی و نصب علایم مسیر نما و جهت‌نما، ایمن‌سازی تقاطع‌ها، آشکارسازی و ایمن‌سازی دماغه‌ها و نقاط پرحادثه تدریس شد.

زندی‌فر متذکر شد: در این دوره مباحث مختلفی در خصوص آیین‌نامه‌ها و ضوابط علایم راه‌ها با استفاده از جزوات آموزشی و نمایش اسلاید برای شرکت کنندگان مطرح شد.

جمع‌آوری تابلوهای زاید، اصلاح شیب شیروانی‌ها، ایمن سازی نرده پرتگاه‌ها و پله‌ها، ایمن سازی ابتدا و انتهای حفاظ ‌ها، نحوه اتصال گارد‌ریل به نیوجرسی، مشخص سازی موانع غیر قابل حذف، اجرای شیارهای عرض راه برای جلوگیری از تصادفات رخ به رخ، اهمیت اجرای پروژه‌های روشنایی محورها و ایمن سازی پایه‌های روشنایی از دیگر نکات آموزشی بود که در این دوره تدریس شد.

انتهای پیام/87001/ذ‌/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول