اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند

کارگاه آموزشی سبک مینیاتور ایرانی هندی برگزار می‌شود

رئیس مجمع ذخایر اسلامی از برگزاری کارگاه آموزشی سبک مینیاتور ایرانی هندی در حاشیه همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند خبر داد.

کارگاه آموزشی سبک مینیاتور ایرانی هندی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند اظهار کرد: این همایش با همکاری مجمع ذخایر اسلامی و موسسه تاریخ علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

وی به چاپ ویژه‌نامه‌های نخستین همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند اشاره کرد و افزود: این ویژه‌نامه‌ها دارای تاریخچه، اهداف، گروه مشاوران علمی و حلقه‌های وصل بین محققان شبه قاره است.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی خاطرنشان کرد: این ویژه‌نامه انعکاسی از آخرین تحولات در حوزه علم‌پژوهی و مباحث مرتبط بین دو کشور بزرگ و فرهنگ‌ساز ایران و هند در حوزه‌های تاریخ، ادبیات، هنر، علوم و فنون، ادیان، عرفان و فلسفه ارائه می‌دهد.

وی عنوان داشت: مجموعه مصاحبه‌ها با مشاوران علمی همایش و کسانی که در حوزه مطالعات شبه قاره تأثیر داشته‌اند از مهم‌ترین ویژگی‌های این ویژه‌نامه‌ها است.

اشکوری با اشاره به برنامه‌های جنبی همایش بین‌المللی تاریخ علم و فرهنگ گفت: نمایشگاه عکس هند در حاشیه این همایش برگزار می‌شود که مجموعه تابلوهای هنری، مستند و تاریخی از عکاسان معاصر ایرانی و هندی در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

وی یادآور شد: نمایشگاه کتاب شبه قاره، صحافی سنتی ایران، خوش‌نویسی ایرانی و فیلم مستند از برنامه‌های دیگر همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند است.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی سبک مینیاتور ایرانی هندی به صورت آموزش گروهی توسط استادانی مانند حجت کشفی، بیدآبادی، نجومی و هنرکار برگزار می‌شود.

وی عنوان داشت: در فروشگاه کتاب و مجله(ویژه شبه قاره) علاوه بر کتاب‌های متعدد که در حوزه شبه قاره به چاپ رسیده، کتاب‌هایی که به مناسبت همایش میراث مشترک ایران و هند منتشر شده عرضه می‌شود.

همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند چهارم مهر امسال در دانشگاه مفید برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/صا20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول