اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار دست اندرکاران دهه کرامت:

ایران قبة‌ الاسلام است / بسیج هیئت‌های مذهبی برای گسترش فرهنگ رضوی

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایران قبة‌الاسلام است، گفت: هر میزان شخصیت ولایی امام رضا(ع) را توسعه دهیم، به همان میزان به قبةالاسلام بودن این ملت اقدام کرده‌ایم.

ایران قبة‌ الاسلام است / بسیج هیئت‌های مذهبی برای گسترش فرهنگ رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار مسئولان و دست اندرکاران دهه کرامت و جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در محل دفتر امام جمعه مشهد صورت گرفت اظهار داشت: دهه کرامت و فعالیت‌های عظیم اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ رضوی در کشور و شفاف شدن شخصیت امام رضا(ع) در ابعاد مختلف زندگی ایشان می‌شود.

وی افزود: امیدوارم برخی مسائل روتین موجود در حوزه مدیریت‌ها و سیاست‌های خاصی که صورت می‌گیرد، این صدقه جاریه را به حاشیه نراند؛ بلکه در راستای این دو صدقه جاریه فعالیت‌هایی صورت بگیرد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: امروز مسئله دهه کرامت و برگزاری جشن‌ها در داخل و خارج از کشور به ویژه در کشورهای مختلف به وسیله نهادهای مقدس که منشا آن از بنیاد بین المللی امام رضا(ع) است، وجود مقدس امام رضا(ع) را با یک شفافیت خاصی در زندگی سیاسی و اجتماعی مردم وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه ایران قبة‌الاسلام است و شخصیت مرکزی این قبة‌الاسلام وابسته به شخصیت ولایتمدارانه امام هشتم(ع) در این کشور است، گفت: هر میزان شخصیت ولایی امام رضا(ع) را توسعه دهیم، به همان میزان به قبةالاسلام بودن این ملت کمک کرده‌ایم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آن چیزی که مایه خوشبختی است حضور عالمان کشور در این فعالیت اجتماعی است که خارج از چارچوب مدیریت رسمی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: جمهوریت و مردم سالاری در کشور ما یک اقتضائاتی دارد که خود این اقتضائات طبیعی است که افراد مختلف براساس نظر مردم مسئولیت می‌گیرند و این طرح‌ها و برنامه‌ها را دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیار طبیعی است که برنامه‌های مختلف در حوزه‌های عملیاتی دچار نوسان شود، گفت: این نوسان در انجام برنامه‌ها نقطه ضعف نظام محسوب نمی‌شود بلکه نقطه قوت نظام است؛ چرا که باعث پویایی جریان‌های مختلف شده و از رسوب جریان‌های گذشته جلوگیری می‌کند.

علم الهدی تصریح کرد: ما اینگونه اقدامات ارزشمند را باید نهادینه کرده و به میان مردم ببریم تا در صورت پیدایش سلایق مختلف در مدیریت کشور اینگونه اقدامات خود دچار سستی نشود.

امام جمعه مشهد جدی‌تر شدن فعالیت‌های موثر در سه آستان مقدس امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و شاهچراغ(ع) را خواستار شد و تاکید کرد: باید مرکزیت این فعالیت‌ها در آستان مقدس امام هشتم(ع) باشد و در صورتی که اینگونه شود اثرات به مراتب بیشتری خواهد داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی با تجلیل از برپایی جشن‌های دهه کرامت گفت: گرایش مردم به طرف اهل بیت(ع) و امام هشتم(ع) در دهه کرامت قابل تامل است و امیدوارم فعالیت‌های اجتماعی گسترده‌تری در این زمینه صورت بگیرد.

وی با اشاره به گلباران مرقد امام هشتم(ع) در روز میلاد ایشان، این کار را مسئله ارزشمندی دانست که باید گسترش بیشتری پیدا کرده و در شهرهای شیراز و قم نیز اجرا شود.

عضو خبرگان رهبری از مسئولان دهه کرامت خاطرنشان کرد: به منظور گسترش هر چه بیشتر فرهنگ رضوی هیئت مذهبی را به میدان بیاورند.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول