اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گلستان:

حفاظت از 2700 کیلومتر رودخانه در گلستان نیازمند فرهنگ‌سازی است

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گلستان گفت: حفظ و نگهداری از رودخانه‌های استان آن هم به طولی بالغ بر 2 هزار و 700 کیلومتر نیازمند یک کار بزرگ فرهنگی است.

حفاظت از 2700 کیلومتر رودخانه در گلستان نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید محسن حسینی عصر امروز در آخرین روز از کارگاه آموزشی مهندسی رودخانه و مدیریت بهره‎برداری اصولی از رسوبات شن و ماسه در گرگان اظهار داشت: مراقبت و حفاظت از این میزان طول رودخانه نیازمند یک عزم عمومی و مشارکت همه شهروندان گلستانی است.

حفظ رودخانه‌ها با حیات بشر عجین شده است

وی یادآور شد: به رغم نظارت‌ و برخوردهای قانونی مکرری که با متخلفان و متجاوزان حرایم رودخانه‌ها در استان انجام می‌شود، تجاوز به حریم  این منابع طبیعی همچنان انجام می‌گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: حفظ رودخانه‌ها با حفظ حیات بشر عجین شده است و همه موظف هستند در نگهداری و حفظ آن به عنوان انفال و بیت‌المال کوشا باشند و آن را یک وظیفه عمومی بدانند.

 
 

 

استفاده از ظرفیت و قابلیت فنی نظام مهندسی معدن گلستان

وی با اشاره به توانمندی نظام مهندسی معدن گلستان در بحث نظارت بر برداشت‌های شن و ماسه بستر رودخانه‌های استان اضافه کرد: استفاده از قابلیت علمی و تجربی این مجموعه مهندسی، نقش موثری در رعایت ضوابط و استانداردهای علمی این عرصه دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد:‌ در تفاهمنامه‌ای که با نظام مهندسی معدن استان در این زمینه انعقاد شده، افزایش ضریب اطمینان، جلوگیری از هدر رفت منابع و حفاظت علمی سازه‌های رودخانه‌ها مدّنظر قرار گرفته است.

انعقاد تفاهمنامه همکاری با نظام مهندسی معدن گلستان

حسینی با تشکر از برگزارکنندگان دوره آموزشی نظارت مهندسی رودخانه‌ها خاطرنشان کرد: بی‌شک برگزاری دوره‌های تخصصی و علمی مرتبط با موضوع نظارت می‌تواند در توانمندی نیروهای این مجموعه تاثیر بسزایی ایفا کند.

وی در خصوص نوع برخوردها با متخلفان متجاوز به حریم رودخانه‌ها در استان افزود: پروژه‎های دارای تخلف که در حین ساخت باشند با هماهنگی دادستانی متوقف شده و دستور قلع و قمع آنان صادر می‎شود.

حسینی اضافه کرد: پروژه‎هایی که در گذشته احداث شده در محاکم قضایی طرح دعوی انجام و پرونده تشکیل شده است و طبق نظر مقام قضایی اقدام می‎شود.

رودخانه‌ها محل تخلیه زباله نیست

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گلستان با تاکید بر فرهنگ‌سازی در جامعه تاکید کرد: شهروندان بدانند، رودخانه‎ها محل تخلیه نخاله‎های ساختمانی و زباله‏ها نیست و برای این کار مکان‎های مناسب تعیین شده است.

حسینی متذکر شد: تخلیه نخاله‎های ساختمانی در رودخانه‎ها علاوه بر اینکه شدت تخریب‏ها را در زمان سیل در محیط و پایین دست خود به همراه دارد، در حفاظت کیفی آب نیز بسیار موثر است

به گفته وی، بی‌توجهی به این موضوع آسیب بسیاری به حفاظت محیط زیست، بهداشت و سلامت محیط وارد می‎کند.

کارگاه آموزشی مهندسی رودخانه و مدیریت بهره‎برداری اصولی از رسوبات شن و ماسه به مدت دو روز از روز چهارشنبه 30 مرداد ماه سال‎‎جاری در سالن ابن سینای دانشگاه آزاد اسلامی گرگان شروع شده و روز پنج‎شنبه 31 مرداد ماه به پایان رسید.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول