اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

هندوستان بزرگترین مرکز فرآوری مواد مخدر دنیا را دارد

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: هندوستان بزرگترین مرکز فرآوری مواد مخدر دنیا را دارد.

هندوستان بزرگترین مرکز فرآوری مواد مخدر دنیا را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، مراسم بزرگداشت سومین سالگرد دریافت مجوز فعالیت مرکز اقامتی میان مدت مصرف‌کنندگان مواد مخدر عصر امروز آغاز رهایی در حالی در مجتمع شهید باهنر بابلسر برگزار شد که هیچ یک از مسئولین شهرستان علی‌رغم دعوت قبلی در این مراسم حضور نیافتند و این امر موجب اعتراض مدیر کل بهزیستی مازندران و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان شد.

در این مراسم روح‌الله‌ ردایی با انتقاد از مسئولان شهرستان اظهار داشت: خیلی متاسفم برای آنهایی که به عنوان مسئول در خدمت نظام جمهوری اسلامی هستند اما در چنین جلسه مهمی شرکت نکردند.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه بیش از 300 میلیون نفر در دنیا معتاد به مواد مخدر هستند، تصریح کرد: بنا به اعلام سازمان ملل امروز بعد از فقر و رشد جمعیت، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‌ای چهارمین بحرانی که سازمان ملل را تهدید می‌کند مواد مخدر است.

ردایی اضافه کرد: به خاطر سود غیرقانونی بالا بعد از درآمد نفت و توریست سومین درآمد غیر قانونی مواد مخدر است که در سال گذشته درآمد حاصل از تجارت غیر قانونی آن یک هزار و 600 میلیارد دلار بوده است.

وی با بیان اینکه مافیایی که تولید و توزیع مواد مخدر را بر عهده دارند با تجهیز بهترین امکانات و استخدام بهترین روان پزشکان و اقتصاددانان مواد مخدر را در کشور ما تجویز می‌کنند، گفت: امروز این افراد در کشور ما موادی تجویز می‌کنند تا هم بتوانند بازار مصرف خوبی داشته باشند و هم به شبیخون فرهنگی بپردازند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه کشور ما در هلال طلایی بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر دنیا قرار گرفته است، اذعان داشت: کشور افغانستان که بیش از 80 درصد از مواد مخدر دنیا را تولید می‌کند و هندوستان که بزرگترین لابراتوارهای تبدیل خشخاش و فرآوری دنیا در آنجا تولید می‌شود همسایگان کشور ما هستند.

ردایی تصریح کرد: امروز پدیده استعماری فهمید دیگر جنگ سخت و تحریم اقتصادی حریف ملت ما نیست به این جهت با استفاده از مواد مخدر دست به نابودی کشور ما زده است.

این مسئول با بیان اینکه 55 کمپ مجاز در مازندران فعالیت می‌کنند، گفت: چهار هزار و 495 نفر سال گذشته در مراکز ما درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال 56 میانگین سن افراد معتاد 54 سال و امروز این آمار به 21 سال رسیده است، بیان داشت: بر طبق آمار بیشتر افراد در مدارس، دانشگاه‌ها و مهمانی‌ها معتاد می‌شوند.

انتهای پیام/86010/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول