اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد

پیش‌بینی بودجه‌های احداث زورخانه در مناطق شهرداری اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه امسال شهرداری بودجه‌هایی برای احداث زورخانه در هر منطقه شهرداری اصفهان پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی بودجه‌های احداث زورخانه در مناطق شهرداری اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کریم نصراصفهانی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه یکی از دستاورد‌ها و خدمات ارزنده شهرداری و مدیریت شهری اصفهان برای توسعه شهر اظهار داشت: پروژه میدان امام علی (ع) یکی از مهم‌ترین افتخارات اصفهان محسوب می‌شود که این پروژه در روز پنج‌شنبه هفته گذشته هم‌زمان با روز نساجی و روز بزرگداشت علامه مجلسی افتتاح شده است.

وی به نحوه شهر‌سازی در سطح شهر‌های موجود در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران شهر‌سازی باید به صورتی باشد که مساجد به عنوان محور محلات در نظر گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه همچنین شاخص‌های دیگر شهر‌سازی باید در کنار توجه به مسجد‌محوری باید در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در گذشته در کنار مساجد به عنوان یکی از عناصر شهر‌سازی به مباحث دیگر از جمله احداث مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی و تجاری توجه شده است.

نصراصفهانی با بیان اینکه در سال گذشته شهرداری و مدیریت شهری اصفهان به خوبی در راستای توجه به عنصر محله‌محوری حرکت کرده، اضافه کرد: مسجد‌محوری به عنوان یکی از عناصر مهر در راستای احداث شهر‌ها باید در طراحی‌های شهری رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه کمک به مراکز فرهنگی و توسعه امکانات فرهنگی در سطح شهر‌ها ضرورت دارد، تاکید کرد: امکانات مربوط به حمل و نقل عمومی برای استفاده شهروندان باید در کنار مساجد احداث شده در سطح شهر اختصاص داده شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به مهم‌ترین شاخص‌های شهری در زمینه شهر‌سازی اشاره کرد و افزود: ورزشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، کتابخانه‌ها، بوستان‌های محلی و مراکز آموزشی باید در کنار مسجد‌محوری به عنوان شاخص‌های شهر‌سازی در محلات شهر احداث شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه توجه به این شاخصه‌ها سبب ایجاد محلاتی پایدار در سطح شهر می‌شود، گفت: مدیریت شهری و شهرداری اصفهان از سال‌های گذشته تاکنون اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده است، اما این اقدامات باید توسعه یابد.

وی با اشاره به یکی از مهم‌ترین مشکلات مطب‌های پزشکان در سطح شهر عنوان کرد: اکثر مطب‌های موجود در سطح شهر مشکل مناسب‌سازی و آسانسور دارند و سازمان نظام پزشکی باید در راستای مناسب‌سازی این مطب‌ها اقدامات لازم را انجام بدهد.

نصراصفهانی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی و مدیریت شهری اصفهان باید با همراهی با یکدیگر برنامه‌های مناسبی را به منظور مناسب‌سازی مطب‌های پزشکان در سطح شهر اجرا کنند و خدمات مطلوب و مناسبی را به شهروندان ارائه بدهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه روز فرهنگ ورزش پهلوانی در هفته آینده است، ادامه داد: هر ساله اقدامات خوبی در زمینه فرهنگ‌سازی ورزش پهلوانی در سطح شهر انجام می‌شود و نهادینه شدن فرهنگ ورزش پهلوانی در سطح جامعه از بروز بسیاری از هنجار‌ها و آسیب‌ها در میان مردم جلوگیری می‌کند.

وی به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی شهرداری در راستای توسعه و نهادینه شدن فرهنگ ورزش پهلوانی در میان مردم اشاره کرد و متذکر شد: در بودجه امسال شهرداری بودجه‌هایی برای احداث زورخانه در هر منطقه شهرداری اصفهان پیش‌بینی شده است.

نصراصفهانی با اشاره به ضرورت توجه جوانان به فرهنگ ورزش پهلوانی تاکید کرد: فرهنگ پهلوانی باید در تمام ورزشگاه‌های موجود در سطح شهر‌ها ایجاد شود و این فرهنگ باید در تمام محیط‌های ورزشی جاری باشد.

انتهای پیام/63004/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول