اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی ابهر خبر داد

آموزش 400 دانش‌آموز ابهری در زمینه منابع طبیعی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر گفت: به 400 نفر از دانش‌آموزان ابهری در زمینه منابع طبیعی آموزش‌های لازم داده شده است.

آموزش 400 دانش‌آموز ابهری در زمینه منابع طبیعی

علیرضا الهیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابهر به تهیه یک نسخه نشریه ترویجی در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته به 400 نفر از دانش‌آموزان ابهری در زمینه منابع طبیعی آموزش‌های لازم داده شده است.

وی با اشاره به اهداف مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز اظهار داشت: حفاظت آب و خاک به عنوان بسترهای طبیعی و حیاتی زندگی انسان‌ها از طریق حفظ و تقویت پوشش گیاهی و جنگلی سطح زمین، جمع‌آوری هرز آب‌های سطحی و هدایت آنها به سفره‌های آب زیرزمینی مناسب و کاهش تاثیرپذیری آبخیزها از پدیده‌های خشکسالی از جمله این اهداف است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر ویژگی برنامه‌های آبخیزداری را داشتن جنبه پیشگیری و حل ریشه‌ای مشکلات حوزه‌ها عنوان کرده و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها از نظر فنی ساده و از لحاظ هزینه ارزانتر و موثرتر بوده و تکیه اساسی آن‌ها بر مشکلات اهالی است.

وی با اشاره به عملکرد فعالیت‌های ترویجی و مشارکتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: 200 نفر روز در بحث آموزش اطفای حریق در سال گذشته در ابهر اجرا شد.

الهیاری شناسایی و تشویق نمونه‌ای منابع طبیعی در سال گذشته را 6 نفر اعلام و اضافه کرد: در سال گذشته یک مورد کارگاه‌های برنامه‌ریزی مشارکتی مسئولان، کارشناسان و مجریان پیشرو منابع طبیعی در ابهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه زندگی انسان‌ها از دایره تاثیر منابع طبیعی بیرون نیست، عنوان داشت: تاثیر مثبت یا منفی منابع طبیعی به رفتاری که با این منابع الهی از سوی مردم صورت می‌گیرد، بستگی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر با تاکید بر لزوم حفاظت و حراست از منابع طبیعی خاطرنشان کرد: اگر از منابع طبیعی خدادادی حفاظت و حمایت نشود، شکل طبیعی آن از بین می‌رود.

انتهای پیام/73002/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول