اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بوشهر در مجلس مطرح کرد

ردیف بودجه برای جابجایی روستاهای اطراف نیروگاه اتمی / منطقه آزاد بوشهر هنوز تصویب نشده

نماینده مردم بوشهر در مجلس با اشاره به ردیف بودجه برای جابجایی روستاهای اطراف نیروگاه اتمی گفت: منطقه آزاد بوشهر هنوز تصویب نشده است.

ردیف بودجه برای جابجایی روستاهای اطراف نیروگاه اتمی / منطقه آزاد بوشهر هنوز تصویب نشده

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم جمیری امروز برای دومین بار در سال جاری به میان خبرنگاران آمد تا پاسخگوی سوالات آنان باشد.

بی شک سئوالی که تمام خبرنگاران مد نظرشان بود، موضوع تغییرات مدیریتی در استان به ویژه تغییر استاندار بود که با وجود تغییر دولت و وزیر کشور دور از انتظار نیست.

البته خبرنگاران بوشهری سئوالات دیگری هم از نماینده بوشهر پرسیدند که مشروح این نشست خبری را می‌خوانید.

گزینه‌ای برای استانداری مطرح نیست/ اولویت با نیروی بومی است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال تغییر استاندار بوشهر گفت: در عرصه مدیریت اصل را بر تغییر قرار نمی‌دهیم و معتقدیم اگر تغییر برای تأمین منافع مردم ضرورت دارد آن را دنبال می‌کنیم؛ در غیراینصورت نباید تغییر انجام شود.

عبدالکریم جمیری افزود: در مورد استاندار هم بر همین اصل معتقدیم که باید انتخاب استاندار با دقت و برنامه‌ریزی انجام شود، این موضوع بین نمایندگان مجلس و شورای راهبردی استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفته و اولویت ما هم نیروی بومی است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس عنوان کرد: ممکن است نمایندگان نظرات متفاوتی در مورد استاندار داشته باشند، اما خروجی نظرات با هماهنگی نمایندگان و شورای راهبردی استان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: گمانه‌زنی در مورد برخی افراد در رسانه‌ها شایعه است و برخی افراد سعی می‌کنند با سوءاستفاده از رسانه‌ها در پی ایجاد و بیان نوعی قابلیت از خود در بین افکار عمومی باشند.

جمیری تأکید کرد: رسانه‌ها به این موضوع دقت و توجه داشته باشند که برخی افراد این کارها را برای خود و جبران کمبودهایشان انجام می‌دهند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس اذعان کرد: هنوز گزینه‌ای در بین مجمع نمایندگان برای استانداری بوشهر مطرح نبوده است.

اجازه نمی‌دهیم منافع مردم استان بوشهر به خطر بیفتد

وی در پاسخ به سئوالی در مورد تجزیه بخشی از جنوب استان بوشهر و شمال هرمزگان و الحاق به استان فارس، یادآور شد: عده‌ای برای رسیدن به منافع خود از استان فارس، این موضوع را دنبال می‌کنند، اما تلاش‌های آنان خارج از حوزه استان بوشهر است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس ابراز کرد: آنچه به عنوان یک مصوبه اخذ شده و امتیاز مثبت برای استان فارس محسوب می‌شود مجوز یک فعالیت امنیتی در مناطق مذکور است که مصوبه آن را شورای عالی امنیت ملی تأیید کرده است.

جمیری بیان داشت: این موضوع می‌تواند مخاطراتی داشته باشند، بنابراین همواره به شکل مکتوب، شفاهی و خصوصی این موضوع را هشدار و تذکر دادیم، اما در حد اعلا تلاش می‌کنیم و نخواهیم گذاشت منافع مردم استان بوشهر به خطر بیفتد.

قرعه بد برای نمایندگان بوشهر در جلسات تایید صلاحیت نمایندگان

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه به عنوان نماینده عضو کمیسیون انرژی و وجود تأسیسات عظیم نفت و گاز در بوشهر چرا در موافقت و یا مخالفت با وزرا به ویژه وزیر نفت صحبتی نداشتید، گفت: در این مورد مجلس ساز و کار قانونی خود را دارد و در روز اول ثبت نام را انجام دادیم، اما به دلیل اینکه بین نمایندگان ثبت نام کرده قرعه‌کشی صورت می‌گرفت نام نمایندگان استان به جز یک مورد در قرعه بیرون نیامد.

جمیری گفت: ما سئوالات و موضوعات مورد نظر را برای موافقت و یا مخالفت به برخی وزرا آماده داشتیم، اما قرعه به نام ما نیفتاد.

منطقه آزاد بوشهر در دولت به تصویب نرسیده است

وی در پاسخ به سئوالی در مورد موضوع منطقه آزاد شدن بوشهر اذعان داشت: استاندار بوشهر در این مورد تلاش‌های خوبی داشته و تا آخرین روزهای دولت قبلی پیگیر این موضوع بودیم و بنده با دبیر دولت هم صحبت داشتم، اما معتقدم این موضوع باید با تمام ظرافت‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا منافع مردم به خطر نیفتد.

جمیری متذکر شد: این موضوع هنوز مورد تصویب قرار نگرفته و باید کار با مطالعه و بررسی بیشتری دنبال شود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس اظهار داشت: کابینه روحانی به لحاظ تجربه و توانمندی نمره قابل قبولی دارد و این کابینه را باید با دیدگاه ایشان و سوابقشان ارزیابی کرد.

تصویب ردیف اعتباری قابل توجه برای جابجایی روستاهای اطراف نیروگاه

وی در پاسخ به سئوالی در مورد موضوع جابجایی روستاهای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر اذعان داشت: برای این امر در بودجه سالانه اعتبار خوبی پیش‌بینی شده است و این موضوع در ردیف اعتباری سال جاری قرار گرفته است.

جمیری در پایان یادآور شد: این جابجایی منوط به تخصیص اعتبار تصویبی است تا بتوان طرح مذکور را عملیاتی کرد.

انتهای پیام/66006/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول