اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

استان زنجان از توانایی بالایی در صادرات کشمش برخوردار است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استان زنجان از توانایی بالایی در صادرات کشمش برخوردار است.

استان زنجان از توانایی بالایی در صادرات کشمش برخوردار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی معصومی شامگاه شنبه در کارگروه توسعه صادرات به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در چهار ماهه نخست سال‎جاری اشاره کرد و اظهار داشت: حجم قراردادهای منعقده با موضوعات فنی و مهندسی رشد 85 درصدی داشته است.

وی به مبادله تجاری کشورمان با 169 کشور دنیا در چهار ماه نخست سال 2013 اشاره کرد و افزود: افزایش 4.7 درصدی صادرات پسته، افزایش سه برابری صادرات محصولات ساختمانی از عملکرد سازمان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به افزایش زمان اعتبار ثبت سفارشات واردات از سه ماه به شش ماه اشاره کرد و اذعان داشت: تعیین زمان پیشنهادی مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات در تاریخ یکم آبان ماه جاری از دیگر برنامه‌های سازمان است.

وی به پنج قلم کالای عمده وارداتی به کشورمان اشاره کرد و ابراز داشت: برنج، کنجاله، گندم سخت، دانه ذرت و شمش آهن و فولاد جزو این کالاها است.

معصومی به صادرات یک‎هزار و 126 دستگاه خودروی سواری از کشورمان در سه ماهه نخست سال‎جاری اشاره کرد و متذکر شد: همچنین سازمان 8 هزار و 504 دستگاه خودروی سواری در سه ماه نخست واردات داشته است.

وی اضافه کرد: این مقدار واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 2.3 درصدی را داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به محصول کشمش استان زنجان اشاره کرد و گفت: مدیریت تولید، فرآوری و بسته‎بندی در صادرات کشمش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه صادرات کشمش در مدیریت بازرسی و تجارت خارجی اهمیت دارد، تصریح کرد: امید است به زودی بیشتر کالاهای استان زنجان در لیست صادرات قرار گیرند.

معصومی با تأکید بر اینکه کشمش پس از پسته مقام دوم را در بخش صادرات کشورمان دارد، تأکید کرد: استان زنجان از توانایی بالایی برای صادرات کشمش برخوردار است.

انتهای پیام/73008/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول