اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان:

30 تا 50 درصد انگور زنجان به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان گفت: بیش از 30 تا 50 درصد انگور استان زنجان به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود.

30 تا 50 درصد انگور زنجان به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عباسی شامگاه شنبه در کارگروه توسعه صادرات اظهار کرد: 73 درصد صادرات استان زنجان را بخش گمرک آن تقبل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید میزان صادرات استان زنجان افزایش یابد، تصریح کرد: متناسب با ظرفیت بخش‌های اقتصادی افزایش صادرات در استان توزیع می‌شود.

معاون برنامه‎ریزی استاندار زنجان با اشاره به اینکه سهم بخش صنعت، معدن و کشاورزی باید مشخص شود، افزود: واحدهای صادراتی استان و حجم افزایش توزیع در بین واحدها باید به روشنی مشخص شود.

وی با تأکید بر اینکه کمیته‌های مربوطه باید موضوع را به دقت بررسی کنند، گفت: در جلسات بعدی باید افزایش بخش‌ها و سهم واحدهای تولیدی و صنعتی مشخص شود.

عباسی به اهداف بخش کشاورزی در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: بخش صنایع تبلیغی و ایجاد زنجیره‌های مناسب در تولید یکی از اهداف توسعه پایدار در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: یافتن بازارهای مناسب در جهان در بخش کشاورزی و رقابت سالم در این بخش از دیگر اهداف متعالی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی محسوب می‌شود.

معاون برنامه‎ریزی استاندار زنجان با اشاره به اینکه تاکنون اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی استان اقدامات خوبی داشته‌اند، گفت: بیش از 30 تا 50 درصد انگور استان به صورت تازه‎خوری و مابقی به صورت فرآوری شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به محصول کشمش استان زنجان اشاره کرد و افزود: استان زنجان رتبه هفتم تولید انگور در کشور را دارد.

عباسی با اشاره به اینکه همایش کشمش در چند روز گذشته در استان زنجان برگزار شد، گفت: برای برگزاری همایش زیتون نیز برنامه‎ریزی مناسبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در تولید زیتون در جایگاه نخست کشورمان قرار دارد، افزود: سهم بخش کشاورزی در تولید صادرات در چهار سال افزایش چهار درصدی داشته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان ادامه داد: امید است با همکاری مسئولین سهم صادرات استان زنجان افزایش یابد.

انتهای پیام/73008/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول