اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس:

به دنبال ساختن شهری اسلامی هستیم

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: در اجرای طرح فرهنگ شهروندی به دنبال تحقق شهر اسلامی در تمامی ابعاد هستیم.

به دنبال ساختن شهری اسلامی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، شهره معظمی ‌گودرزی در خصوص «ضرورت اجرای طرح فرهنگ شهروندی در این شهر»، افزود: مقوله فرهنگ شهروندی یک مبحث صرفا فرهنگی نیست بلکه مقوله‌ای است چند وجهی که ردپای تاثیر و تاثیرات آن را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی باید دنبال کرد.

این مسئول اضافه کرد: زمانی که واژه شهر بیان می‌شود دو پارامتر محوری به عنوان وسعت و جمعیت از دل آن تبلور پیدا می‌کند و در پی آن مدیریت جمعیت کثیر در وسعتی عظیم امری سخت و پیچیده است و با رعایت قوانین و ضوابط است که زندگی در شهر معنا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهروندی جزو ضرورت‌های زندگی در شهر و از لوازم انکار‌ناپذیر تمدن در هر دوره‌ای است، اظهار کرد: این طرح با هدف اصلی تحقق شهر اسلامی در تمامی ابعاد و اصلاح ارتباط شهروندان با محیط شهری، اصلاح ارتباط شهروندان با اجتماع انسان‌ها و اصلاح ارتباط با مدیران شهرداری از سایر اهداف مدنظر این طرح است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه در اجرای این طرح به دنبال نتایجی در حوزه‌های روابط اجتماعی، محیط شهری و مدیریت شهری هستیم، تصریح کرد: بهبود تعاملات اجتماعی شهروندان، کاهش تنش‌های روحی ـ روانی، زیبایی چهره ظاهری و باطنی شهر، افزایش ایمنی و امنیت شهر، بهبود شرایط زندگی در شهر، افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر، افزایش بهره‌وری از ساختارهای موجود، کاهش هزینه‌های نگهداری تاسیسات شهری، کاهش هزینه‌های ملموس و غیر ملموس زندگی در شهر و افزایش درآمدهای مدیریت شهری از نتایج در نظرگرفته برای اجرای طرح فرهنگ شهروندی است.

معظمی گودرزی زمان اجرای این طرح را از آذر سال 91 تا پایان آبان سال ‌جاری عنوان و افزود: در ماه‌های گذشته به موضوعات آتش نشانی، حقوق فرزندان، حمل و نقل عمومی، شهروند الکترونیک، ترافیک، خوشرویی، محیط زیست، حقوق همسایه، مشاغل مزاحم، بازیافت، عوارض و درآمد، خوش گویی، زیباسازی و مبلمان شهری، نوسازی و بهسازی، تخلفات شهری، پارک‌ها و فضای سبز، صله رحم و میهمان نوازی، مشارکت اجتماعی، حقوق والدین پرداخته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در ماه شهریور بر روی موضوعات زباله، بازیافت و پسماند تاکید می‌شود، خاطر‌نشان کرد: در طول مدت اجرای طرح فرهنگ شهروندی با استفاده از تبلیغات شهری، ارسال پیامک، توزیع کتاب و برشور در مدارس و دانشگاه‌ها، اختصاص برنامه‌های تلویزیونی، برگزاری مسابقات نظرسنجی مردمی از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری و مطبوعات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، ساخت کلیپ و تیزرهای تبلیغاتی و نظرسنجی از اعضای سامانه فرهنگی شهروندی و کارشناسان خبره توانستیم پیام‌های این طرح جهت اطلاع عموم شهروندان عرضه کنیم.

معظمی ‌گودرزی در پایان با بیان اینکه بیش از 12 هزار نفر در سامانه فرهنگ شهروندی عضو شده‌اند، اضافه کرد: شهروندان با ارسال عدد یک از طریق پیامک به سامانه 100003627 به عضویت این سامانه درآمده و از مزیت‌های اجرای طرح فرهنگ شهروندی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/88001/ط30/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول