به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از شهرداری تبریز، سیروس تقیزاده ضمن با اهمیت شمردن خطوط ویژه در سامانههای اتوبوسرانی اظهار کرد: در تمام شهرهای بزرگ دنیا معضل ترافیک با ایجاد خطوط ویژه و توسعه حمل و نقل عمومی تا حدود زیادی حل شده و مهمترین راه حل رفع مشکل ترافیک تبریز ایجاد و توسعه خطوط ویژه و اجرای طرح ترافیک مصوب در این شهر است.
وی افزایش ورود خودروهای تک سرنشین به مناطق مرکزی شهر را از علل مهم افزایش ترافیک عنوان کرد و خاطر نشان کرد: با وجود تصویب طرح ترافیک و ایجاد خطوط ویژه اتوبوس در محدوده مرکزی شهر تبریز در شورای ترافیک شهرستان و استان متاسفانه مصوبه مذکور در سالهای گذشته به علل مختلف اجرایی نشده است و این امر باعث شده اتوبوسهای این شرکت با دهها مسافر همراه با خودرو تک سرنشین در ترافیک معطل شوند که این امر نیز باعث برهم خوردن زمانبندی سرویسدهی اتوبوسها و افزایش زمان انتظار مسافران میشود.
تقیزاده تاکید کرد: در سالهای گذشته با حمایتهای شورای شهر و شهردار تبریز با خرید اتوبوسهای جدید تک کابین و دوکابین مشکل کمبود اتوبوس تقریبا حل شده است ولی اکنون مهمترین چالش اتوبوسرانی فقط کمبود اتوبوس نیست بلکه کمبود خطوط ویژه اتوبوس در سطح شهر و به تبع آن معطلی ناوگان اتوبوسرانی در ترافیک و افزایش زمان انتظار مسافرین است که در صورت افزایش خطوط ویژه اتوبوس این مشکل براحتی قابل حل است و در اینصورت میزان رضایت شهروندان از خدمات اتوبوسرانی تبریز نیز بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت واحد محقق شدن خرید 100 دستگاه اتوبوس جدید که شهردار تبریز وعده داده بود را از اقدامات اتوبوسرانی در سالجاری برشمرد.
تقیزاده از تشکیل ستاد استقبال از مهر به منظور افزایش کمی و کیفی خدمات در زمان بازگشایی مدارس و دانشگاهها خبر داد و افزود: منتظر دریافت کمکهای دولت هستیم تا انشاالله بتوانیم خدمات شایستهتری به مردم عزیز ارائه کنیم.
انتهای پیام/60001/ع/ض1002