محمد رسولی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: پیادهروی قدمتی به اندازه عمر بشر دارد که اکثر سفرها برای تسهیلات حمل و نقل با پیادهروی آغاز و با آن روش نیز پایان مییابد.
وی گفت: در بررسی تصادفات عابران پیاده در راهها نشان از سطح پایین ایمنی عابران پیاده دارد به گونهای که تصادفات رخ داده با عابرین پیاده سهم عمدهای از مجموعه تصادفات رخ داده را به خود اختصاص میدهد.
وی با بیان اینکه بیشترین نقاط برخورد با عابرین پیاده قسمت جلوی خودرو است گفت: در تصادفات با عابرین پیاده ابتدا مسیر خودرو با پای عابر برخورد کرده که در نهایت سر عابر پیاده به کاپوت خودرو در نزدیک شیشه جلو که فضای بسیار محکمی است برخورد میکند.
وی تصریح کرد: تصادفات عابرین پیاده با وسائط نقلیه موتوری چالش اصلی متخصصین بهداشت عمومی طب تروما و ایمنی ترافیک است به گونهای که بیش از یک سوم فوتشدگان ناشی از تصادفات مربوط به عابرین پیاده است.
رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان ایلام اظهار داشت: در مقایسه سرنشینان خودرو عابرین پیاده متحمل جراحات متعدد با شدت بیشتر و مرگ و میر بالاتر میشد.
رسولی در پایان با هشدار جدی به رانندگان گفت: رانندگان باید توجه داشته باشند که کودکان کمتر از 10 سال در مقایسه با دیگران قادر به درک درست از موقعیت خود در ترافیک نیستند و حتی کهنسالان قادر به واکنش مناسب در زمان بروز حادثه نیستند و در برابر جراحات و حوادث ترافیکی به شدت آسیب پذیرند پس با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ایمنی خود و سایرین را فراهم کنید.
انتهای پیام/2246/ی20/ض1002