اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خوی:

هفته فرهنگی شیراز در خوی برگزار می‌شود

هفته فرهنگی شیراز در خوی در روزهای 25 تا 29 شهریور در شهرستان خوی با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

هفته فرهنگی شیراز در خوی برگزار می‌شود

یوسف کربلای خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی اظهار داشت: سال گذشته شاهد پیوند فرهنگی بزرگی بین شهرهای شیراز و خوی بودیم که پس از شهرهای قونیه و نیشابور در کنار نام شهر باستانی خوی جای گرفت و تفاهمنامه فرهنگی با حضور مسئولین ارشد و مدیران شهری هر دو شهر در شیراز به امضا رسید.

خلیلی افزود: امسال نیز در راستای همین تفاهمنامه، شیرازنشینان فرهنگ دوست خواستار برگزاری هفته فرهنگی شیراز در خوی شدند که با استقبال شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی مواجه شد.

وی اضافه کرد: دو شهر جاودانه و ستاره نشین شیراز و خوی، سال گذشته تفاهمنامه فرهنگی را به امضا رسانده و اصالت و ریشه‌های تاریخی هر دو شهر را کنار هم نهادند.

خلیلی تاکید کرد: بزرگ مردانی از خطه بکر و طبیعت بیکرانه ترکستان تاریخی ایران زمین، شهر عرفان و دارالصفای خوی، امروز و شهر شکر سخنان فارسی زبان چون سعدی و حافظ، چشم درون به جهان گشودند که با نگاهی عاشقانه بر هستی، رازها و رمزهای بیکرانه گیتی را به نظم و نثر و عرفان کشیدند.

شهردار خوی گفت: برگزاری هفته فرهنگی شیراز در خوی با حضور مسئولین، هنرمندان و فرهنگ دوستان شیراز در خوی در راستای همین برنامه‌هاست که در شهریور ماه سال‌ جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: کنار هم بودن و تزئین شهرها با نام بزرگان هر دو شهر اتفاقی دلنشین، موثر و ماندگار در بیکرانه فرهنگی و پشتوانه تاریخی شهرهای شیراز و خوی خواهد بود.

خلیلی با اشاره به اهم برنامه‌های فرهنگی شیراز در خوی، گفت: برگزاری هفته فرهنگی شیراز در خوی اقدامی پویا و با نگاهی فاخر صورت می‌گیرد که قطعا در تعاملات فرهنگی و استفاده از تجربیات مسئولین شهری و فرهنگی هر دو موثر است.

وی با اشاره به حضور هنرمندان شیراز در خوی، اضافه کرد: با توجه به رایزنی‌های مختلف در طول ماه‌های اخیر، هفته فرهنگی شیراز از روزهای 25 تا 29 شهریور با حضور 30 تن هنرمندان شیراز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این روزها برنامه‌ریزی شده که از آن جمله می‌توان به برگزاری شب‌های شعر، اجرای موسیقی سنتی و عروسک گردانی مینا اشاره کرد. 

شهردار خوی گفت: پرده‌خوانی حافظ و سعدی، تعزیه شاهچراغ(ع)، عمو نوروز، ننه سرما، معرفی غذاهای شیرازی، عروسی درخت نارنج، جنگ شب، نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط را نیز از جمله موارد پیش‌بینی شده برای این هفته سوم شهریور ماه عنوان کرد.

وی همچنین به رایزنی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی خوی در شیراز اشاره کرد و افزود: در توافق‌های صورت گرفته و همسو با تفاهمنامه فرهنگی، برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری خوی نیز در شیراز در ماه‌های آینده برگزار می‌شود.

خلیلی گفت: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته فرهنگی، اهدای جوایز برگزیدگان نخستین جشنواره نقاشی دیواری شهر خوی است که در مراسمی همزمان با برنامه‌های شهرداری شیراز اهدا می‌شود.

شایان ذکر است که هفته فرهنگی شیراز با حضور مسئولین شهری شهرهای شیراز و خوی در محل نگارخانه پارک ملت از روز 25 تا 29 شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/61001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول