اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل:

خدمات چمران در شورای عالی استان‌ها ستودنی است

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: خدمات چمران به عنوان رئیس شوراهای عالی استان‌ها در سال‌های اخیر ستودنی است و انصافاً باید از این شخصیت به عنوان پشتوانه معنوی و مادی شوراها یاد کرد.

خدمات چمران در شورای عالی استان‌ها ستودنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد قرآن‌نویس صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل و به دنبال اعتراض برخی از اعضای شورا به عملکرد چمران در سمت رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت:‌ نه تنها در سال‌های اخیر از حدود و اختیارات شوراها کم نشده است بلکه تلاش چمران در دولت نهم و دهم و مجلس هفتم و هشتم بر این بوده تا اختیارات شورا ارتقا یابد که اگر کاهشی نیز در این زمینه صورت گرفته مربوط به مجلس و برخی از نامهربانی‌ها با شوراها بوده است.

وی با یادآوری اینکه که چمران در سال‌های اخیر و با تصدی مسئولیت ریاست شورای شهر تهران و شوراهای عالی استان‌ها خدمات قابل قبول و شاخصی را به نمایش گذاشته است، عنوان کرد: به رغم برخی از هجمه‌ها و فشارها بنده به عنوان رئیس شورای استان که بیشترین ارتباط را با این شخصیت وارسته داشته‌ام در جریان بودم که چگونه تلاش خستگی‌ناپذیری داشت تا بتواند از حق و حقوق شوراها و حریم قانونی آن‌ها دفاع کند.

رئیس شورای اسلامی استان افزود: به رغم این تلاش‌ها بنده نیز به تفاهم‌نامه اخیر رئیس شورای عالی استان‌ها با سازمان بازرسی ایراد و اشکالی وارد می‌دانم که باید در این زمینه بازنگری صورت گیرد اما معتقدم شوراها نباید از هیچ نهاد نظارتی ترس و واهمه‌ای داشته باشند هر چند که در قانون نهادهای نظارتی متعدد برای نظارت بر کار شوراها در نظر گرفته شده است.

قرآن‌نویس با بیان اینکه شورای استان به تبع ابلاغ تفاهم‌نامه اخیر موظف بوده تا آن را به رئیس شورای شهر مرکز استان نیز ابلاغ کند، تصریح کرد:‌ ما روال قانونی کارمان را انجام دادیم هر چند که معتقدیم این تفاهم‌نامه بر اساس قوانین صریح شوراها هیچ سندیت ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه نباید این تفاهم‌نامه عامل و اسبابی باشد تا شورای عالی استان‌ها و یا شخص چمران مورد برخی هجمه‌ها و نامهربانی‌ها قرار گیرد، یادآور شد: بنده معتقدم که چمران زینت شورای اسلامی شهرها و روستاها بوده و شایسته است جایگاه و عظمت این عضو با سابقه و پیشکسوت شورا بیش از گذشته مورد توجه و ملاک عمل قرار گیرد.

عضو شورای شهر اردبیل ابراز داشت: دیدگاه بنده نسبت به شورا همانگونه که در قانون اساسی تعریف شده تاکید بر مدیریت واحد شهری است اما اختیاراتی که فعلاً شورا بر عهده دارد تنها مدیریت در شهرداری است اما باز با این اختیارات و امکانات محدود هم می‌توان کارهای خوبی را انجام داد.

قرآن‌نویس خاطرنشان کرد:‌ شورا می‌توانست در این مدت خود را به تصمیم‌گیران ارشد کشور نشان دهد که ما قادر هستیم مدیریت واحد شهری را انجام دهیم و به دلیل آنکه بنده در شورای استانی هم توفیق خدمتگزاری دارم و ارتباطی با سایر استان‌ها داشته‌ام مشاهده می‌کنم که در برخی از استان‌ها این اتفاق افتاده است و شورا توانسته مدیریت خوبی را انجام دهد اما در برخی از شهرها عملکرد ضعیفی داشتند.

وی گفت: شورای ما در استان اردبیل از جمله کم‌تنش‌ترین شوراها در بین شوراهای کشور است و عملکرد شورا تا حدودی قابل قبول است البته بهتر از این هم می‌توانست عمل کند هر چند در برخی موارد شوراها مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند ولی همچنان خدمتگزار مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اسلامی استان در پایان سخنان خود عنوان کرد: ما با 3 میلیارد تومان بودجه شهرداری را تحویل گرفتیم اکنون بالای 170 میلیارد تومان بودجه شهرداری است که البته باز هم برای اردبیل کم است که قطعاً‌ می‌توان بیشتر از این هم کار کرد اما هر کس در شورا تجربه و تخصصی دارد و تخصص بنده در شورا مشارکت مردمی است چرا که باور من این است که با مشارکت مردم خیلی از کارها را می‌توان انجام داده و به سرانجام رساند.

انتهای پیام/62007/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول