اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره شعر بسیج بوشهر

برگزیدگان بزرگداشت استاد خلیل عمرانی معرفی شدند

در حاشیه برگزاری جشنواره شعر استانی بسیج در گناوه استان بوشهر، برگزیدگان بخش مسابقه بزرگداشت استاد خلیل عمرانی نیز معرفی شدند.

برگزیدگان بزرگداشت استاد خلیل عمرانی معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عضو هیئت داوران ششمین جشنواره استانی شعر بسیج صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:  هیچ اندیشه‌ای تا در قالب هنر قرار نگیرد جاودانه نخواهد شد و از این نظر شعر یکی از هنرهایی است که از آغاز با انسان متولد شده است و طی دوران مختلف دگرگونی‌های عمده‌ای داشته است.

محمدرضا احمدی‌فر گفت: اما خمیرمایه شعر آن اندیشه و احساس در طول تاریخ همواره همراه آن بوده است و هیچ شعری بدون این دو ویژگی تنها پریشان‌گویی است و نام شعر بر آن نمی‌توان گذاشت.

وی ادامه داد: ششمین جشنواره استانی شعر بسیج در دو بخش موضوعی فراخوان شد که در بخش اول موضوعاتی نظیر بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس (عدالت‌طلبی، استقلال، آزادی، استکبارستیزی و دین‌باوری)، بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار، امید و آرمانگرایی، مضامین آیینی اجتماعی (مبتنی بر اصول خانواده و اخلاق و سبک زندگی اسلامی) و حماسه اقتصادی در آیینه ی شعر مد نظر بود.

وی ادامه داد: بخش دوم ویژه بزرگداشت استاد شعر متعهد، مرحوم خلیل عمرانی بود.

احمدی‌فر بیان داشت: این جشنواره در سه گروه سنی 12 تا 18 سال تمام، 19 تا 35 سال تمام و 36 سال به بالا فراخوان و در پایان بیش از 300 اثر به دبیر‌خانه جشنواره از سوی شاعران استان بوشهر ارسال شد.

وی تصریح کرد: هیئت داوران در بررسی آثار ارائه شده به جشنواره به موضوعاتی نظیر ارزش محتوایی اثر و ارتباط شعر با موضوع جشنواره، رعایت اصول ساختاری قالب شعر، رعایت موازین زبان امروزی، فنون و صنایع و آرایه‌های ادبی، انسجام و ارتباط در محور عمودی شعر توجه داشت.

برگزیدگان جشنواره شعر استانی بسیج در گناوه

هیئت داوران در رده سنی 12 تا 18 سال تمام، هیچ شعری را شایسته مقام اول و دوم ندانست ولی اشعار آقایان سروش استادزاده و علیرضا بحرینی از دشتستان را مشترکا به عنوان مقام سوم اعلام کرد.

هیئت داوران در رده سنی 19 تا 35 سال تمام، اشعار حیدرمنصوری از دیر را به عنوان مقام اول و سرکار خانم سیده سارا موسوی از بوشهر مقام دوم و خانم‌ها صدیقه مزارعی زاده و تقیه زنگنه از بوشهر را مشترکا به عنوان مقام سوم اعلام داشت و همچنین اشعار خانم ام البنین عرب زاده را شایسته تقدیر در این بخش می‌داند.

هیئت داوران در رده سنی 36 سال به بالا، اشعار حمیدرضا اکبری شروه از بوشهر را به عنوان مقام اول، سرکار خانم راضیه راستی نسب مقام دوم و سید محمد رضا هاشمی‌زاده را به عنوان مقام سوم اعلام کرد.

بر اساس این گزارش هیئت داوران خانم‌ها زهرا فولادی هلیله و مرضیه دشتی و محمد جعفر نجدی را در این بخش شایسته تقدیر می‌داند.

همچنین هیئت داوران در بخش بزرگداشت استاد شعر متعهد مرحوم خلیل عمرانی به ترتیب اشعار آقایان غلامرضا ابراهیمی، سید مرتضی کراماتی و حمید زارعی را حائز رتبه‌های اول تا سوم دانست.

هیئت داوران ششمین جشنواره استانی شعر بسیج را علی هوشمند، عبدالله رئیسی و محمدرضا احمدی‌فر به همراهی خانم طارمی ناظر داوران و اعزامی از تهران بر عهده داشتند.

در پایان با حضور مسئولان استانی و شهرستان گناوه با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از شاعران برتر ششمین جشنواره استانی شعر بسیج تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/66006/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول