اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شورای تبریز اندر خم یک کوچه...!

چه دلیلی وجود دارد که شورای چهارم تبریز به سرنوشت شورای دوم این شهر دچار نشود؟ تقریبا هیچ نشانه و استدلالی!

شورای تبریز اندر خم یک کوچه...!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، برای اینکه از همان روزهای اعلام نتایج انتخاباتی در خرداد 92 و ترکیب ناهمگونی که از مجموع منتخبان شورای تبریز از آن به چشم می‌خورد به سختی می‌توان پیش‌بینی کرد که این شورا روی آرامش و تعامل به خود ببیند. از اظهار نظرهای جنجالی و رسانه‌ای برخی از اعضای منتخب در نشست‌های مختلف، سهم خواهی برخی از حامیان و گروه‌های سیاسی و تشکل‌ها از منتخبان که اخبار آن از گوشه و کنار به گوش می‌رسد و نیز برخی دیگر از رویدادهای روزهای اخیر سبب شده تا نگرانی‌های گسترده‌ای بر مردم تبریز و مسئولان آن در مورد آینده و سرنوشت این شورا مستولی شود.

در حالی که شورای شهر اصفهان در آستانه انتخاب نهایی خود است و شورای شهر تهران به گزینه‌های نهایی روز به روز نزدیک‌تر می‌شود شورای شهر تبریز اندر خم یک کوچه گیر کرده و هنوز درگیر انتخاب سرپرست برای شهرداری است و نه مدیری توانمند و دائمی!

از طرفی وقتی شورای شهر در انتخاب مکانی ثابت و قانونی برای استقرار خود درمانده شده چگونه انتظار دارید که همین شورا در انتخاب شهرداری قوی و بی‌حاشیه قدرتمندانه عمل کند؟

با وجودی که نزدیک به سه ماه از انتخاب شورای 21 نفره می‌گذرد هنوز مکانی ثابت و مناسب برای استقرار شورا تعیین نشده است. این قصور را می‌توان هم بر گردن شورای قدیم انداخت و هم شورائیان جدید و مهم‌تر از همه شهردار در حال خداحافظی!

چرا که از یک سو 11 عضو قبلی در دوران بعد از انتخابات تدبیری شایسته برای تعیین محلی مناسب برای شورای 21 نفره نیندیشیدند و از دیگر سو شهردار نوین حساسیتی برای این زمینه از خود نشان نداد. برای اینکه او رفتن خود را قطعی و مسجل می‌دانست و تمایلی به انجام کاری بی‌فرجام نداشت! او حتی از واگذاری ساختمان شماره 2 و یا حتی ساختمان سابق شهرداری منطقه 8 خودداری کرد و با واگذاری بحث برانگیز ساختمان موزه شهرداری به شورا، عملا توپ را به زمین شورا انداخت و بدین ترتیب در یک هجمه رسانه‌ای شورای تازه از راه رسیده محکوم و مقصر شناخته شد. در حالی که بر اساس قانون شهرداری‌ها، تعیین و تهیه مکانی مناسب و واگذاری آن برای استقرار شوراها بر عهده شهردار است.

با این اوصاف، شورای شهر تبریز در دور چهارم با مسائل پیش و پا افتاده بسیاری دست به گریبان است که افکار و اندیشه‌های شورائیان را از مسایل مهمتری نظیر انتخاب شهردار منحرف می‌کند.

از طرف دیگر بررسی دیدگاه‌ها و موضع‌گیری برخی از اعضای شورا در مصاحبه با برخی سایت‌های خبری استان حکایت از آن دارد که اختلافات و گروه بندی‌های شفاف و مرزبندی‌های روشنی در بین اعضا وجود دارد.

این یعنی انتخاب شهردار آینده با آرایی متزلزل صورت خواهد گرفت و اکثریت مطلق در رای دهی به شهردار آینده قابل تصور نخواهد بود. اکنون خبرهای بسیاری از گوشه و کنار در مورد رایزنی‌ها و لابی‌های اعضای شورای 21 نفره با برخی از چهره‌ها و حتی افراد خارج از گود شورا و شهرداری به گوش می‌رسد که نشان دهنده عدم توافق قاطع اعضای شورا بر سر یک گزینه قوی و ثابت هستند و اختلاف نظرهای عمیق بیشتر حاکم است تا تعامل و اختلاف سلیقه‌های ظاهری!

در هر صورت در طی روزهای آینده شورای شهر اولین‌ها با ترکیب 21 نفره خویش باید ثابت کند که چند مرده حلاج است.

انتهای پیام/60001/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول