اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری اهواز خبر داد

افزایش 62 درصدی درآمد شهرداری اهواز نسبت به سال 91

معاون مالی اداری شهرداری اهواز گفت: درآمد شهرداری اهواز در پنج ماهه ابتدای سال جاری 172 میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62 درصد افزایش یافته است.

افزایش 62 درصدی درآمد شهرداری اهواز نسبت به سال 91

محسن بشیری در حاشیه نشست خبری شهرداری اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: شهردار فعلی کلانشهر اهواز در بدو ورود به این حوزه نسبت به تشکیل کمیته‌های منابع درآمدی انسانی و املاک در حوزه معاونت اداری مالی اقدام کرد تا با تشکیل این کمیته مسیر آینده برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: بودجه نقدی شهرداری اهواز در سال 89 حدود 232 میلیارد تومان بود که از این رقم 177 میلیارد تومان آن وصول شد.

معاون اداری مالی شهرداری اهواز به درآمد سال 90 اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری در سال 90 از 232 میلیارد تومان به 310 میلیارد تومان رسید که 257 میلیارد تومان آن وصول شد.بودجه سال 91، 360 میلیارد تومان بود و 397 میلیارد تومان وصولی داشتیم یعنی 110 درصد نسبت به بودجه، دریافت کردیم.

بشیری با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری باید 186 میلیارد تومان درآمد به دست می‌آمد، گفت: تاکنون 172 میلیارد تومان آن به دست آمده و نسبت به پنج ماهه مشابه در سال گذشته 62 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در مدت 27 ماه خدمت کتانباف به عنوان شهردار اهواز افزایش درآمد داشته‌ایم، عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش درآمد به‌روز رسانی پرونده‌های ممیزی اداری، تجاری، مسکونی، یکی از راه‌های افزایش درآمد بوده است.

وی اضافه کرد: تا سال 89 تنها 57 هزار پرونده در شهرداری نسبت به پرداخت عوارض نوسازی خود اقدام می‌کردند و درآمد شهرداری از این پرونده‌ها در حدود 14 میلیارد و 100 میلیون تومان بود.

معاون اداری مالی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: در سال 90 با بخشش جرایم عوارض نوسازی و خدمات 63 درصد تخفیف خوش حسابی این پرونده‌ها به 100 هزار افزایش یافت و درآمد شهرداری از 14 میلیارد و 100 میلیون به 24 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.

وی همچنین عنوان کرد: در سال 91 علاوه بر 63 درصد تخفیف خوش حسابی، قرعه کشی هشت دستگاه پژو 405 و 200 سکه بهار آزادی نیز برای کسانی که عوارض نوسازی خود را پرداخت کنند در نظر گرفته شد.

بشیری ادامه داد: به دنبال این مزایایی که در نظر گرفته شد در سال 91، پرونده‌های پرداخت عوارض شهرداری به 120 هزار افزایش پیدا کرد و درآمد شهرداری از این پرونده‌ها به 28 میلیارد و 500 میلیون افزایش یافت.

وی سهل‌الوصل کردن پرداخت عوارض شهرداری را یکی دیگر از راه‌های افزایش درآمد شهرداری اهواز عنوان کرد و گفت: امروز شهروندان اهوازی می‌توانند از طریق اینترنت یا دستگاه‌های MTN عوارض نوسازی خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه در سال 89 حدود 14 میلیارد تومان چک معوقه داشتیم گفت: در زمان کتانباف کمیته‌ای تشکیل دادیم که چک‌ها باید زود‌تر وصول شود و تاکنون 9 میلیارد و 100 میلیون تومان آن وصول شده و مابقی آن از طریق مراجع قضایی در شرف وصول است.

معاون اداری مالی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: پرسنل شهرداری اهواز در حال حاضر 6 هزار و 234 نفر است و در 27 ماه گذشته حتی یک نفر هم استخدام نداشتیم.

انتهای پیام/72001/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول