اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه آغاز فعالیت دور جدید شوراهای اسلامی

گفت‌وگوی خواندنی فارس با منتخب اول شورای اسلامی شهر سنندج

منتخب اول شورای اسلامی شهر سنندج معتقد است؛ برخورداری از پشتوانه مردمی جایگاه شورا را ارتقا داده و ارزش‌گذاری برای تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات آنان در دستگاه‌های اجرایی بالا می‌رود.

گفت‌وگوی خواندنی فارس با منتخب اول شورای اسلامی شهر سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شورای اسلامی دوره چهارم در حالی فعالیت خود را آغاز می‌کند که بیشتر فعالیت‌ها در برزخ تغییر و تحول‌ها مانده است.

یوسف اسدی با کسب نزدیک به 40 هزار رأی، معادل بیش از 6 برابر نفر دوم، به عنوان نفر اول عضو شورای اسلامی شهر سنندج انتخاب شد.

اسدی بیش از 17 سال در گروهی با عنوان «خم‌روین» مشغول به کار طنز بوده و از محبوبیت خاصی در بین مردم استان کردستان برخوردار است.

وی علاوه بر این، مجری برنامه «ریگا» در سیمای مرکز کردستان است که با سفر به روستاهای استان، مسائل و مشکلات آنان را بیان کرده و آداب و رسوم مردم روستاها را در قالب این برنامه به مردم معرفی می‌کند.

اسدی آشنایی به مسائل و مشکلات جامعه را از دلایل ورود به شورای اسلامی می‌داند و معتقد است در این مسیر، همفکری با مردم و دخالت نخبگان در تصمیم‌گیری‌ها زمینه را برای رفع مشکلات و تحقق اهداف تسهیل می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با جایگاه شورای اسلامی و برنامه‌های اعضای دور چهارم با این عضو منتخب شورای شهر سنندج گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در پی می‌آید.

فارس:‌ جناب آقای اسدی به عنوان سوال نخست بفرمایید بزرگترین مشکلاتی که گروه طنز «خم‌روین» در استان کردستان و خاصتا شهر سنندج می‌دید و با زبان هنر به آن می‌پرداخت چه چیزهای بود؟

بله. بزرگترین مشکل در شهر سنندج و حتی کل استان به عنوان استانی فرهنگی، مشکلات و خلاء برنامه‌های فرهنگی است، متاسفانه در حال حاضر خلاء‌ بزرگی در بحث فرهنگی داریم.

درست است در حوزه عمرانی باید کار انجام شود، اما بزرگترین نیاز ما در حال حاضر حوزه فرهنگی است که نادیده گرفته شده است.

فرهنگ‌سازی درست در تمام حوزه‌ها به منظور آگاه‌سازی مردم از نحوه برخورد با هر مشکل و یا پدیده‌ای ضروری است که متاسفانه در این راستا اقدام مطلوبی صورت نگرفته و ضعیف عمل شده است.

خیلی از مردم آشنایی کاملی با حق و حقوق خود ندارد و همین امر موجب شده در خیلی از موارد یا مظلوم واقع شده و یا به دیگران ظلم کنند، از دیدگاه من که چندین سال است کار هنری و فرهنگی انجام می‌دهم، بزرگترین خلاء امروز ما برنامه فرهنگی است که باید با برنامه‌ریزی درست در راستای رفع موانع و مشکلات آن تلاش کنیم.

 

فارس: بیشتر اعضای قبلی شورای شهر از اینکه شورا را به رسمیت نمی‌شناسند، گلایه داشتند به نظر جنابعالی شورای اسلامی در چه جایگاهی قرار دارد؟

شورای شهر پارلمانی محلی است و نزدیک‌ترین سازمانی است که ارتباطی تنگاتنگ با مردم دارد و می‌تواند تاثیرگذارترین نهاد باشد و چون چکیده‌ای از بدنه مردم است قدرت فوق‌العاده‌ای می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها و رفع مشکلات موجود در شهر و روستا داشته باشد.

مجلس شورای اسلامی ملی و قانون‌گذاری‌های آن در سطح ملی است، اما شوراهای اسلامی شهر برنامه‌ریزی‌ شهری دارند از این رو ارتباط بیشتری با مردم داشته و بهتر می‌تواند دغدغه‌های مردم را به مسئولین انعکاس داده و در رفع آنها موثر باشند.

اگر شوراها هم‌صدا و متحد و از طیف‌های مختلف تشکیل شده باشند، می‌توانند بسیار موفق و تاثیرگذار باشند، چراکه شورایی می‌تواند موفق باشد که حرفشان واحد و در حوزه‌های مختلف با تخصص و آگاهی ورود پیدا کنند.

این به دین معنی نیست که اصلا تضادی در عقایدشان وجود نداشته باشد، چرا که به نظر بنده اگر تضادی وجود نداشته باشد در حرف و آرا به نقطه مثبت دست نخواهیم یافت.

فارس: بیشتر کاندیداها برای جمع کردن آرای مردمی قول‌هایی می‌دهند که گاهی از حیطه کاتری آنها خارج است و یا قابل عمل نیست، جنابعالی به عنوان فردی که رأی اول شهر سنندج و معادل 6 برابر رأی نفر دوم را کسب کردید آیا تعهداتی به مردم داده‌اید که خدای ناکرده نتوانید آن را عملی سازید؟

خیر. هیچ قولی در زمان تبلیغات انتخابات به کسی نداده‌ام، فقط تنها چیزی که به مردم گفتم این بوده که یوسف اسدی در هر جایگاهی قرار گیرد خیانت و دزدی در کارش وجود نخواهد داشت.

و اگر بفهمد کسی می‌خواهد از مردم دزدی کند و یا منافعشان را به نحوی پایمال کند به شدت برخورد خواهم کرد.

من 17 سال کار نمایشی انجام داده‌ام و در طول این سال‌ها همیشه با مردم صادق بوده و هیچگاه به آنها دروغی نگفته‌ام و حتم دارم یکی از دلایلی که مردم به من رأی دادند اول لطف خدا و بعد صداقتم با مردم بوده است.

من در طول این سال‌ها با مشکلات و معضلات و دردهای اجتماعی مردم آشنا شده و تنها هدفم خدمت به مردم و تلاش برای رفع دغدغه‌های آنان با بیان مشکلات در قالب هنر بوده است.

 

فارس: اگر بخواهی فعالیت‌های خود را در طول 4 سال دوره شورا اولویت‌بندی نمایید، چه کاری در اولویت خواهد بود؟

مهم‌ترین برنامه‌ام در این جایگاه کار در حوزه فرهنگی است البته به سایر حوزه‌ها هم بی‌توجه نخواهم بود، ولی چون تخصصم در این حوزه است بیشتر بر روی این حوزه کار می‌کنم و برنامه‌های خوبی هم در این راستا در دست اجرا دارم که امیدوارم بتوانیم به اهدافی که منجر به ورودم به این عرصه سخت و حساس شده است با کمک مردم و سایر اعضا دست پیدا کنم.

از همان لحظه اول که برای عضویت در شورا ثبت‌نام کردم با برنامه کار را آغاز کردم و در این مسیر با استفاده از فکر و ایده سایر دوستان خوشبختانه گام نخست را برداشتیم.

برای ادامه مسیر برنامه‌های خوبی دارم که با پشتیبانی گروهی که در حال حاضر مرا تا رسیدن به این نقطه یاری کرده‌اند و حتی سایر افرادی که خواهان همکاری باشند اجرا خواهیم کرد.

عقیده دارم باید برای یوسف اسدی تولید فکر شود چرا که به تنهایی و یکه تاز بودن عقیده‌ای ندارم می‌خواهم با بهره‌گیری از توان و ظرفیت همه دوستان در راستای خدمت صادقانه به مردم گام‌های محکم و استوار بردارم و این بدون کمک سایرین امکان‌پذیر نخواهد بود.

فارس: یوسف اسدی بیشترین آرای شهر سنندج و آن هم بی‌سابقه در نوع خود را کسب کرد، به نظر شما دلیل این امر چه بود و برای پاسخ به آرای مردم چکار خواهید کرد؟

هدف من خدمت به مردم برای جلب رضای خداست و چون با خدا معامله می‌کنم قطعا نتایج مثبتی را کسب خواهم کرد.

کسب این میزان رأی را به حساب صادق بودنم با مردم و درستی تصمیم برای خدمت صادقانه به مردم می‌دانم و می‌خواهم از این ظرفیت و اعتماد مردم به نفع خود مردم سوءاستفاده کنم و زمینه رفع مشکلات را با همفکری تمام کسانی که مرا به این سمت هدایت کرده‌اند فراهم نمایم.

مسئولیت خود با توجه به میزان اعتماد مردم به بنده، از سایر منتخبین شورای اسلامی شهر سنندج سنگین‌تر می‌دانم و احساس می‌کنم مسئولیتی که امروز برای من ایجاد شده است برای سایر شوراها ایجاد نشده و باید در راستای انجام وظایفم تلاش مضاعفی نسبت به سایر اعضا داشته باشم.

فارس: در ایام انتخابات خود را غلام مردم معرفی کرده بودید........

بله. بنده برای پست و مقام کاندید نشدم، چون بر این عقیده‌ام که جایگاهم به عنوان یک هنرمند در دل همه مردم استان وجود دارد، به مراتب بالاتر از عضویت در ترکیب شورا است.

هدفم از اینکه خود را به عنوان غلام مردم معرفی کرده‌ام اصلا کسب آرا نبوده است چرا که هیچ وقت کاری را با این هدف که مورد تشویق و تمجید دیگران قرار بگیرم انجام نداده‌ام. همیشه به گونه‌ای عمل کرده‌ام که از کاری که انجام می‌دهم خودم رضایت کامل را داشته باشم.

اینکه در برنامه‌های تبلیغاتی خود را غلام مردم معرفی کرده‌ام از درون قلب به آن معتقد بوده و به آن تا زمانی که زنده باشم در هر پست و مقامی هم قرار بگیرم پایبند خواهم بود و تا لحظه‌ای که خود مردم بخواهند غلامشان باقی خواهم ماند.

معتقد هستم هرچه دارم از مردم است چرا که یوسف اسدی تنها با مردم زنده است و به غلام مردم بودن افتخار می‌کند و اگر این شعار تنها یک جمله برای کسب آرا بود قطعا به این موفقیت نمی‌رسیدم.

 

فارس: عملکرد شوراهای ادوار گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید..

شوراهای اسلامی شهر و روستای استان در طول سه دوره گذشته ضعیف عمل کرده‌اند و بیشترین ضعف در حوزه فرهنگی بوده است. این حرف به این معنی نیست که شوراها اصلا کاری انجام نداده‌اند، چرا که گام‌هایی برداشته شده اما به دلیل قطع شدن ارتباط آنها با مردم، اقدامات آنها مستمر نبوده است.

ما نباید تنها مردم را در زمان رأی‌گیری و انتخابات به حساب بیاوریم و با وعده و وعید اعتماد آنها را جلب کنیم. این نوعی باب شده است که در زمان تبلیغات ساکنین مناطق فقیرنشین به حساب می‌آیند اما بعد از انتخابات فراموش می‌شوند و کمترین توجه به این مناطق می‌شود.

فکر می‌کنم بزرگترین موضوعی که باید مورد توجه اعضای شورا قرار بگیرد این است که نباید خود را از مردم جدا ببینند، زمانی کار شوراها لنگ می‌شود که خود را از مردم جدا کنند، شورا یعنی در کنار مردم و با مردم ارتباط تنگاتنگ داشتن و باید با حضور در میان مردم به مشکلات آنها آشنا شد و برای رفع دغدغه آنها همت نمایند.

تا زمانی که شوراها با مردم ارتباط داشته باشند ادارات و مسئولین نیز برای تصمیمات آنان احترام قائل هستند چرا که حرف شوراها حرف مردم است و حرف مردم باید اجرایی شود.

بدون شک هر حرف و تصمیمی که دلیل منطقی پشت آن باشد هیچ کس نمی‌تواند از انجام آن سر باز بزند و قطعا اگر شوراها در تصمیم‌گیری‌ها با دلیل منطقی و هم صدا جلو بیایند مسئولین نیز در انجام این تصمیمات بهتر عمل می‌کنند.

شوراهای شهر و روستا اگر مستحکم باشند و قانون‌های مدون و خوب تصویب کنند، با هم اختلاف نداشته باشند، مصلحت فردی را بر منافع مردمی ارجعیت ندهند و تنها هدف و نیتشان خدمت به مردم باشد، شوراها در بین مردم و مسئولین از مقبولیت بالایی برخوردار می‌شوند.

 

فارس: یعنی یوسف اسدی به دنبال جمع کردن ثروت و منفعت شخصی خود نیست.......

خیلی‌ها به من می‌گویند که به خاطر پول کاندید شدم. ولی واقعا اینگونه نیست چرا که من خودم را ثروت‌مندترین فرد در این استان می‌دانم چون اگر در هر خانه‌ای را بزنم می‌توانم به عنوان یک مهمان عزیز به خانه‌ها ورود پیدا کنم و این از دیدگاه من اوج ثروتمندی برای هر انسانی است.

معتقدم گاهی میلیاردها میلیارد تومان پول برای انسان نمی‌تواند مثمرثمر باشد اما یک دعای خیر زندگی انسان را متحول می‌کند، گاهی کم‌ترین پول‌ها که برکت و دعای خیر به همراه دارد می‌توان ارزش ملیاردها تومان را داشته باشد.

فارس: شهر سنندج می‌تواند به عنوان یک شهر توریستی به تمام معنا معرفی شود آیا آقای اسدی به عنوان نفر اول شورای دور چهارم سنندج برنامه‌ای در ذهن برای این مسئله دارد؟

شورای این دوره ترکیب خوبی دارد و افراد توانمند هستند و در حقیقیت با کمک مردم و استفاده از نظرات نخبگان مسیر موفقیت در تمامی زمینه‌ها هموار می‌شود.

سنندج از طبیعت زیبا و استعدادهای ویژه‌ای برخوردار است و جذب سرمایه‌گذار و ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری کلان در بخش‌های مختلف ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی، احداث هتل‌ و دیگر نیازهای یک شهر توریستی مسیر دسترسی به چنین چشم‌اندازی را تسهیل می‌کند که با این تنرکیب شورا دستیابی به این برنامه‌ها دور از انتظار نیست.

 

فارس: به عنوان سوال آخر، برنامه تبلیغاتی جنابعالی نوعی ساختارشکنی بود، به عنوان مثال از نوشتن روی در و دیوار، پخش کردن کارت ویزیت و چسباندن پوستر خبری نبود، چرا؟

بله. به مردم قول داده‌ام هیچوقت نمی‌گذارم خنده از لبانشان زدوده شود در هر سمتی که باشم شورا، بازیگر و غیره.

من در طول برنامه‌های تبلیغاتیم خیلی از ساختارها را شکستم و در دوران انتخابات کم‌ترین هزینه را داشتم سعی کردم به جای هزینه‌های آنچنانی و چاپ عکس و پوستر فقط به صورت چهره به چهره با مردم ارتباط برقرار کنم.

هدف من خدمت به مردم است و به همین دلیل هزینه‌کردن آنچنانی را نوعی ظلم می‌دانستم. ساختارشکنی‌ را از برنامه‌های تبلیغاتی آغاز کرد و تا پایان عضویت در شورای اسلامی استمرار می‌دهم.

بعد از پیروزی در انتخابات هم دیدار با مردم مناطق حاشیه‌نشین و سایر مناطق شهر را ادامه دادم چرا که معتقدم قدر این مردم را باید دانست چون مسئول بدون مردم معنای ندارد.

به خودم قول داده‌ام که هیچ وقت ارتباطم را با مردم قطع نکنم تا خدای ناکرده احساس نکنند که تنها در زمان انتخابات و به خاطر گرفتن آرا به سراغ آنها رفته‌ام بر همین اساس تصمیم گرفتم هر سه ماه یک بار حتی اگر کاری هم نداشته باشم به دیدار مردم بروم.

کار در صدا وسیما را هیچ وقت قطع نمی‌کنم چون احساس می‌کنم اگر به این نقطه رسیده‌ام بخاطر حضور تلویزیون بوده است.

==============

گفت‌وگو از شیرین مرادی

==============

انتهای پیام/79002/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول