اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

کسی حق ندارد نظر خود را در انتخاب شهرداران به شوراها تحمیل کند

استاندار البرز گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد مردم‌سالاری دینی در کشور است، لذا کسی حق ندارد نظر خود را در انتخاب شهرداران به شوراها تحمیل کند.

کسی حق ندارد نظر خود را در انتخاب شهرداران به شوراها تحمیل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، اصغر عربیان اظهار داشت: شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان و منتخبان مردم در پارلمان‌های محلی باید با انتخاب آزادانه، منافع مردم را مورد توجه قرار دهند تا حقی از آنها تضییع نشود.

وی ادامه داد: رأی اعضای شوراهای اسلامی به عنوان منتخبان مردم باید محترم شمرده شود.

این مسئول افزود: انتخاب شهرداران با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی و در راستای خواست مردم باید باشد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی نیز باید بر اساس معیارهای پذیرفته شده و با لحاظ شرایط عمومی و اختصاصی مبادرت به اصلح‌گزینی نمایند.

این مسئول تصریح کرد: بدون شک خواست مردم از نمایندگان خود عدم تاثیرپذیری از هرگونه تهدید یا تطمیع در انتخاب شهردار است.

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به اینکه برخی افراد خارج از مجموعه با ولع به دنبال منافع شخصی بوده و جو عمومی را ملتهب می‌کنند، افزود: غیر از اعضای شوراهای اسلامی کسی حق تصمیم‌گیری یا تحمیل نظر خود را ندارد، اگرچه آحاد جامعه حق دارند پیشنهاد خود را ارائه نمایند، اما مهم تصمیم اعضای شورا بر اساس معیارهای مشخص است.

پرهیز از سیاسی کاری در شوراها ضروری است

وی گفتمان حاکم بر فضای استان را گفتمان خدمتگزاری خواند و یادآور شد: در سایه حاکم کردن روح خدمتگزاری صادقانه به مردم است که می‌توان مسیر توسعه استان را هموار کرد، در این راستا شوراهای اسلامی به عنوان پارلمان‌های محلی که باید در جهت رفاه و خدمت‌رسانی به مردم گام بردارند، باید با پرهیز از سیاسی کاری و توجه به عمران و آبادانی شهر گام‌های موثری در جهت آبادانی استان بردارند.

تطبیق با معیارهای قانونی و داشتن شرایط، شرط صدور احکام شهرداران

استاندار البرز همچنین تاکید کرد: در راستای اجرای صحیح قانون شوراهای اسلامی، معیارهای اعلام شده قانونی و منطقی را در انتخاب شهرداران رعایت نمایند، چراکه پس از انتخاب و معرفی شهرداران جدید، دستگاه‌های مسئول در فرایند بررسی و تائید صلاحیت در نهایت استانداری طبق موازین قانونی و معیارهای اعلام شده اظهار نظر کرده و در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی نسبت به صدور احکام شهرداران اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/2302/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول