اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

شورای سوم شهر مشهد به کار خود پایان داد

شورای سوم شهر مشهد که به مدت شش سال و چهار ماه بیش از 3 هزار مصوبه ابلاغ کرده بود، امروز صبح با تقدیر از 10 نفر عضو اصلی به کار خود پایان داد.

شورای سوم شهر مشهد به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در این جلسه ابوالفضل انتظاری، معاون اداری مالی شهرداری مشهد گفت: بر اساس سرشماری در استان، 6 میلیون نفر جمعیت داریم که 50 درصد آن‌ها در مشهد و حدود 320 هزار نفر تبعه خارجی زندگی می‌کنند.

وی افزود: 108 هزار هکتار مساحت شهر مشهد است و مطالبات مردم از این مجموعه روز به روز بیشتر می‌شود به طوری‌که امروزه در روزنامه‌ها از شهرداری مطالبه پیست اسکی صورت می‌گیرد که حاکی از تنوع نیازهای مردم است.

معاون اداری مالی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: شورای سوم در تایید نقشه راه شهرداری بسیار خوب عمل کرده ولی در مواقعی جلوی فعالیت‌هایی را گرفت.

وی تصریح کرد: دغدغه توسعه عمرانی آینده و رفاه مردم از ویژگی‌های شورای سوم بود و همواره دغدغه حق شهروندی و حق شهرداری را اعمال می‌کرد.

انتظاری افزود: دولت در سال 91 کمتر از دو درصد به بودجه شهرداری کمک کرده و شورا و شهرداری ضابطه‌مند و استاندارد بودن فعالیت‌ها را در این شش سال در دستور کار خود قرار داده بودند.

وی تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده شهر مشهد به عنوان الگو و استاندارد شهری در بین جهان اسلام مطرح شود.

در ادامه عباس شیرمحمدی، رئیس شورای شهر مشهد گفت: شش سال و چهار ماه و یک روز در شورای چهارم بودیم و در همه تصمیم‌گیری‌ها اعتقادمان بر این بود که مردم را به صورت مقطعی راضی نگه نداریم و فعالیت‌ها بر اساس مصلحت نباشد بلکه بر اساس آینده شهر و نیاز انجام شود.

وی افزود: استفاده از تجربه دو دوره گذشته شورا نقطه قوت شورای سوم بود و تمام تصمیم‌ها در شورا بر اساس سابقه و پیشینه طرح‌های مشابه صورت می‌گرفت.

برخی مسائل شورا را دوستانه حل کردیم

شیرمحمدی در سخنانی گلایه‌آمیز تصریح کرد: در بسیاری از مواقع صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشتیم و مسایل داخلی شورا را دوستانه حل کردیم و برای آرامش شهر در بعضی مواقع کوتاه آمدیم تا شهر دچار چالش نشود.

وی افزود: در چندکلانشهر، شورا منحل شد و پیاپی شهردار عوض کردند ولی در مشهد رویکرد این‌گونه نبود به صورتی‌که در کل مصوبه‌های شورا فقط سه مصوبه به شورای حل اختلاف کشیده شد.

شهردار منتخب باید به تایید وزیر کشور برسد

حسین موحدیان، فرماندار مشهد نیز در سخنانی گفت: یکی از توفیقات شورای سوم همکاری آن‌ها با یکدیگر بود و همواره به صورت تیم واحد فعالیت می‌کردند.

وی افزود: فرمانداری کمترین اعتراضات را به مصوبات شورای سوم داشت چراکه در چهارچوب قانون فعالیت می‌کردند و تمامی مصوبات در راستای چشم‌انداز توسعه شهر مشهد بود و نباید به آن‌ها گلایه‌ای می‌شد.

موحدیان تصریح کرد: رضایت عامه بر رضایت خاصه در شورای چهارم شهرداری ترجیح داشت به صورتی که نرخ قطار شهری را 500 تومان کردیم تا تمامی اقشار از آن به نحو احسن استفاده کنند.

وی گفت: اگر قیمت قطار شهری را افزایش نمی‌دادیم باید آن را تعطیل می‌کردیم.

موحدیان در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار شد شهرداری سرپرست داشته باشد باید کسی از بدنه شهرداری انتخاب شود و این مطلب را قانون گفته که اگر شهردار انتخاب شود باید به تایید وزیر کشور برسد.

گفتنی است، در پایان این جلسه از 10 نفر عضو شورای سوم شهر مشهد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2202/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول