اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

سند راهبردی کشاورزی خراسان رضوی تدوین شد / اجرای برنامه کشاورزی مقاومتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تدوین سند راهبردی کشاورزی استان در بخش‌هایی مانند دام و طیور، زراعت و باغبانی و صنایع تبدیلی از اجرای برنامه کشاورزی مقاومتی خبر داد.

سند راهبردی کشاورزی خراسان رضوی تدوین شد / اجرای برنامه کشاورزی مقاومتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد طباطبایی ظهر امروز در نشست خبری گفت: جهاد کشاورزی استان با بررسی عملکرد سال 91 به عنوان استان برتر از طرف وزارت جهاد کشاورزی برگزیده شد و معیارهای انتخاب براساس سه موضوع اصلاح ساختار تولیدات دام و طیور، توسعه زیرساخت‌های آب و خاک در بخش کشاورزی و برنامه‌ریزی برای جذب تسهیلات توسعه کشاورزی بوده است.

وی یادآور شد: تدوین سند راهبردی کشاورزی استان در بخش‌هایی مانند دام و طیور، زراعت و باغبانی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به انجام رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: برنامه کشاورزی مقاومتی استان با تاکید بر رفع موانع تولیدکنندگان با انجام 22 طرح در قالب 253 پروژه در حال اجرا است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار داشت: این استان با یک میلیون و 200 هزار هکتار سطح زیر کشت و 5,5 میلیون تن محصول زراعی و باغی از نظر سطح زیر کشت مقام دوم کشور و از نظر تولید مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

غلامحسین ساربان افزود: در تولید محصولات خربزه، پنبه و جو رتبه اول کشور و در تولید چغندر قند دارای رتبه دوم کشور هستیم.

وی میزان کشت گلخانه‌ای در استان را 115 هکتار عنوان کرد و پیش‌بینی کرد: این رقم تا پایان سال به 128 هکتار افزایش می‌یابد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: توسعه کشت نشایی با هدف افزایش بهره‌وری آب با هفت محصول در سطح 2 هزار هکتار آغاز شده است.

در ادامه این جلسه، معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز گفت: در این استان در چند سال اخیر به تکمیل زنجیره‌های تولیدی توجه شده تا بتوانیم امور یک زنجیره تولید را از ابتدای کار تا بازار مدیریت کنیم.

حسین صفرپور افزود: زنجیره تولید مرغ در مشهد و کاشمر آغاز شده و از بحث خوراک تا بازار مصرف را شامل می‌شود تا قیمت تمام شده مرغ مناسب‌‌تر باشد همچنین در مورد شیر نیز به دنبال تکمیل زنجیره هستیم.

وی ادامه داد: در سال 91 نسبت به سال ما قبل آن، در تولید مرغ، تخم مرغ و شیر روند افزایشی در استان خراسان رضوی را شاهد بوده‌ایم.   

صفرپور با اشاره به این‌که احداث مرغداری‌های طبقاتی از سال گذشته در استان مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر چهار واحد مرغداری به بهره‌برداری رسیده و شش مرغداری دیگر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و با اجرای این طرح در 10 واحد مذکور 500 هزار قطعه مرغ به تولیدات استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد مرغداری‌های استان از 114 واحد در سال گذشته به 132 واحد رسیده‌اند.

صفرپور یادآور شد: روزانه 400 تن شیر مازاد به سایر استان‌ها حمل می‌شود.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: در هفته دولت، 9 پروژه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

اسماعیل نامنی تعداد واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی در استان را 500 مورد عنوان کرد و افزود: بیش از هشت هزار نفر در این واحدها مشغول به کارند و 4,2 میلیون تن فرآوری مواد خام باغی، زراعی، دام و طیور در این واحدها انجام می‌شود.

وی افزود: طی سال 91، اجرای 96 طرح با 750 میلیارد ریال تسهیلات به تصویب رسیده که اکنون در مراحل پرداخت تسهیلات قرار دارد.

انتهای پیام/2202/40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول