اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پروژه‌ای که با خانه بهداشت تفاوتی ندارد/بیمارستان سروآباد هیچ امکاناتی ندارد

استاندار کردستان در حالی به اعتراضات افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام در روزهای پایانی دولت دهم واکنش نشان داد که اکنون مردم می‌گویند برخی افتتاح‌ها ناقص بوده و بهره‌برداری از یک پروژه ناتمام جوابگوی نیازهای مردم نیست.

پروژه‌ای که با خانه بهداشت تفاوتی ندارد/بیمارستان سروآباد هیچ امکاناتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، با گذشت یک ماه از افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان سروآباد هنوز در این بیمارستان پزشک متخصص و تجهیزات کافی وجود ندارد و این مسئله سبب گلایه شهروندان این شهرستان شده است.

علیرضا شهبازی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار از رسانه‌ها و مسئولانی که گفته بودند پروژه‌های افتتاحی سفر معاون اول رئیس جمهوری دهم که در روزهای پایانی دولت اتفاق افتاد، کامل نشده است، انتقاد کرد و گفت: مگر می‌شود پروژه‌ای نیمه‌تمام افتتاح شود و این در حالی است که مردم از نسبت به افتتاح ناقص بیمارستان سروآباد اعتراض دارند چرا که فاقد امکانات لازم و پزشک متخصص است.

بعد از گذشت 33 روز از افتتاح پر از حرف و حدیث بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان سروآباد در روزهای پایانی دولت دهم و آن هم از طریق ویدئو کنفرانس زنده تلویزیونی معاون اول رئیس جمهور که در سنندج برگزار شد و همچنین حاضر نشدن نماینده مردم سروآباد و مریوان در مراسم افتتاح این بیمارستان که به نشانه اعتراض از وضعیت فعلی بیمارستان و نبود تجهیزات و پزشک متخصص و نیمه‌کاره ماندن قسمت‌های اصلی این بیمارستان، دلیلی شد تا از نزدیک با وضعیت فعلی این بیمارستان با خبر شود.

کوکبیان پزشک عمومی قسمت اورژانس که به تازگی به این بیمارستان منتقل شده است از وضعیت فعلی بیمارستان و کمبود تجهیزات کافی گلایه‌های فراوانی دارد و با اظهار تاسف از نبود برق در اتاق استراحت پزشک گفت: متاسفانه شب‌ها که در این بیمارستان ساکن هستیم اتاق استراحتمان فاقد برق و آب گرم است و این مشکل تبدیل به معضل اصلی برای بیمارستان و پزشکانی شده است که از شهرستان‌های دیگر به سروآباد منتقل شده‌اند.

وی مراجعه بیماران را در روز بسیار زیاد توصیف کرد و افزود: متاسفانه نبود دارو و تجهیزات کافی جوابگوی ارباب رجوع و بیماران مراجعه کننده نیستند و اکثر آنها باید به بیمارستان‌های مریوان و یا سنندج مراجعه کنند.

این پزشک عمومی خاطرنشان کرد: افتتاح این بیمارستان در وضعیت فعلی جایز نبود و باید قبل از افتتاح آن قسمت‌های اصلی آن تکمیل و بعد آماده پذیرش بیماران و شهروندان این شهرستان می‌شد.

پرستار اتاق تزریقات و پانسمان بیمارستان هم از نبود تجهیزات و داروی لازم به شدت انتقاد نمود و با نشان دادن ترالی خالی دارو، عنوان کرد: همان طور که مشاهده می‌فرمائید ترالی دارو خالی است و سبب بوجود آمدن مشکلات در زمان تزریقات و پانسمان شده است.

این پرستار افزود: هر روز تعداد زیادی برای انجام تزریقات و پانسمان به این محل مراجعه می کنند اما برای معالجه اکثر این بیماران با مشکل کمبود دارو و تجهیزات برخورد می‌کنیم.

مسئول تزریقات و پانسمان بیمارستان ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده با وجود مراجعه زیاد بیماران به این قسمت شاهد کامل شدن وسایل و تجهیزات لازم باشیم.

مسئول داروخانه نیز از وضعیت داروخانه بیمارستان ناراحت و ابراز تاسف کرد و با نشان دادن میزان داروهای موجود در این قسمت حرفی برای گفتن نداشت.

مسئول ویزیت بیماران بیمارستان سروآباد هم با بیان اینکه روزانه بیماران زیادی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، از نبود امکانات و تجهیزات کافی گلایه‌مند بود و عنوان کرد: بیشتر بیمارانی که دچار بیماری عادی هستند پذیرش می‌شوند اما سایر بیمارانی که بیماری حادی دارند باید به شهرستان مریوان منتقل شوند.

یکی از بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان که از اعلام نام خود امتناع کرد، گفت: پزشک متخصص و سایر امکاناتی که یک بیمارستان باید داشته باشد، در بیمارستان سروآباد وجود ندارد.

وی افزود: فکر می‌کردیم با افتتاح این بیمارستان دیگر مشکل بیماران این شهرستان حل و فصل می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به بیمارستان‌های سایر شهرستان‌ها نیستیم اما متاسفانه این بیمارستان بیشتر شبیه یک خانه بهداشت کوچک روستایی است و خدماتی که این بیمارستان ارائه می‌دهد همان درمانگاه و مرکز بهداشت شهری سروآباد نیز انجام می‌دهد و عملاَ هیچ فرقی با هم ندارند.

این بیمار با نیشخندی کنایه‌آمیز عنوان کرد: بیمارستانی به این وسعت وبزرگی و یدک کشیدن نام بیمارستان 32 تختخوابی با این امکانات و تجهیزات که در حد یک مرکز بهداشت روستایی است واقعاَ جای تاسف و سوال دارد.

امید است مسئولان استانی و شهرستانی هر چه سریع‌تر مشکلات و کمبودهای این بیمارستان را رفع کنند تا دیگر شاهد مراجعه مردم شهرستان سروآباد به بیمارستان‌های سایر شهرستان‌ها نباشیم.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول