اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شب شهادت امام صادق (ع)

خانواده شهدای طلبه ورامین تجلیل شدند

همزمان با شب شهادت رئیس مذهب تشیع امام صادق (ع) خانواده شهدای طلبه ورامین مورد تجلیل قرار گرفتند.

خانواده شهدای طلبه ورامین تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی‌خوانساری دوشنبه شب در یادواره شهدای طلبه شهرستان ورامین اظهار داشت: مردم ورامین همواره در خط مقدم دفاع از ولایت قرار داشته و دارند. 

شهدا از امیدهای ما در قیامت هستند 

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: همه اقشار جامعه در سالیان دفاع مقدس از کیان کشور و انقلاب اسلامی دفاع کردند، اما نسبت شهدای طلبه و روحانی به جمعیت این قشر بیش از اقشار دیگر است.

وی افزود: یکی از امیدهای ما در قیامت شهدا هستند و این امید را باید در دل داشت که شهدا به‌ ویژه شهدای روحانی از شفیعان قطعی روز قیامت هستند.

این مسئول سپس با اشاره به هدف روحانیت در تمام اعصار، بیان کرد: استکبار جهانی به خوبی می‌داند ولایت و روحانیت یکی از عوامل مهم سربلندی و موفقیت شیعیان هستند و به همین علت با روحانیت و ولایت دشمنی می‌کنند.

شهدای روحانیت 12 برابر میانگین شهدای سایر اقشار است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران نیز اظهار داشت: بنابر آمار ارائه شده از سوی بنیاد شهید، روحانیت 3 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که دوازده برابر میانگین شهدای سایر اقشار است، یعنی از هر هزار نفر، چهار نفر شهید تقدیم شده، ولی در قشر روحانیت از هر هزار نفر 48 نفر به شهادت رسیده است.

محمودی افزود: این افتخار روحانیت است که پیشگام در عرصه شهادت بوده است.

لازم به ذکر است شهیدان محمدناصر رحیمی، رجبعلی اسلامی خوزانی، ابراهیم رمضانی، سیدحسن احمدی، حسین کاشانی، غلامحسن ضرغام، محسن عرب بهشتی، سید منصور دلاوری، سید مصطفی محمودی، مرتضی اکبری، سید محمد تقی حسین تبار، مجید بلوچی، صدرالله حجازی فر، ذوقعلی جلالی نیا، سید علاء الدین ضیاء، سید مجتبی طباطبایی، محمد جواد خاکباز، مسعود صانعی، حمید حسن زاده از طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ورامین هستند که طی رونمایی از یادمان این شهیدان، از خانواده‌های آنان تجلیل شد.

روحانیون و طلاب شاگردان مکتب امام صادق(ع) هستند

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین نیز در حاشیه این مراسم گفت: امام جعفر صادق (ع) در شرایطی دشوار، با همت فراوان به احیا و بازسازی معارف اسلامی پرداخت و مکتب علمی عظیمی به وجود آورد که محصول و بازده آن، تربیت چهار هزار شاگرد متخصص همچون جابربن حیان، هشام بن حکم و محمد بن مسلم در رشته‌های گوناگون علوم بود.

محمودی ادامه داد: امام صادق (ع)، مسایل فقهی و علمی و کلامی پراکنده آن عصر را به صورت منظم درآورد و در هر رشته از علوم و فنون شاگردان زیادی تربیت کرد که موجب گسترش دانش امام (ع) در رشته‌های مختلف معارف اسلامی، فقه، فلسفه، کلام و علوم طبیعی در جهان شد.

در این مراسم تقدیرنامه‌هایی توسط آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه ورامین به خانواده‌های شهدای طلبه و روحانی شهرستان به ایشان اهداء شد.

انتهای پیام/2462/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول