اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری و شورای اسلامی اصفهان تاکید کرد

استان اصفهان در انتظار انتخاب 105 شهردار

مدیرکل دفتر امور شهری و شورای اسلامی استان اصفهان گفت : امروز مراسم تحلیف منتخبان دوره چهارم شورای اسلامی شهر برای 105 شهر استان اصفهان در فرمانداری‌های مربوطه برگزار می‌شود.

استان اصفهان در انتظار انتخاب 105 شهردار

محسن سعیدبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: امروز دوازدهم شهریور ماه پس از شش سال فعالیت و تلاش شبانه روزی شوراهای شهر دوره سوم و شهرداران در 105 شهر استان اصفهان به اتمام می‌رسد و دوره جدید و چهارم شوراهای اسلامی آغاز می‌شود و در واقع امروز روز آغاز به کار شوراهای جدید شهرهای استان است.

وی افزود: نحوه برنامه ریزی که در سطح استان اصفهان شده بر اساس ضوابطی پیش‌بینی شده در قانون است و مطابق آیین نامه‌های مربوطه فرمانداران تمام اعضای منتخب شده شوراهای اسلامی دوره چهارم را جهت حضور در فرمانداری‌ها دعوت و پس از آن انتخاب هیئت رئیسه سنی را داریم و سپس مراسم تحلیف و انتخاب هیئت رئیسه شوراهای اسلامی که به مدت یکسال این هیئت رئیسه کار را به عهده خواهند داشت و همیشه و هرسال در همین تاریخ مجدد انتخابات برای تعیین هیئت رئیسه انجام خواهد پذیرفت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورای اسلامی استان اصفهان پیرامون نحوه انتخاب شهرداران افزود: اقدام بعدی حضور منتخبان شورای شهر در محل شورا و تصمیم گیری و رای گیری در مورد شهرداری که مورد تایید اکثریت اعضای شورای اسلامی است و سپس برای شهرهای زیر 200 هزار نفر نتیجه آن را به استان و رونوشت آن را به فرمانداری و برای شهرهای بالای 200 هزار نفر نتیجه را به وزارت کشور و رونوشت آن را به استانداری اصفهان به منظور صدور حکم می‌فرستند.

این مسئول ادامه داد: شهرهای اصفهان، کاشان، خمینی شهر و نجف آباد طبق قانون با توجه به اینکه جمعیت آن بالای 200 هزار نفر هستند احکام شهرداران آنها توسط وزارت کشور صادر خواهد شد و بقیه در استانداری بررسی‌های لازم از نظر صلاحیت‌ها و همچنین از نظر مدیریت‌ها انجام می‌شود و پس از آن حکم با امضای استاندار اصفهان به شهرداران منتخب شهرها تحویل داده شده و در طی مراسمی در سطح هر شهری از زحمات شهردار قبلی تقدیر به عمل خواهد آمد و شهردار جدید معرفی خواهد شد.

سعیدبخش در مورد وضعیت انتخاب شهرداران تصریح کرد: اعضاء شوراهای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار سه وضعیت را می‌توانند داشته باشند اول اینکه شهرداری که در حال فعالیت است را شورای جدید، مجدد ابقا می‌کنند و ادامه فعالیت می‌دهد که باز مصوبه این تصمیم باید به استان ارسال شود و حکم شهردار صادر شود.

وی اضافه کرد: حالت دیگر اینکه آن شورای شهر یا شهردار تمایلی نسبت به ادامه همکاری و فعالیت شهردار قبلی ندارد، اما هنوز به نتیجه نرسیده باشند که طبق قانون می‌توانند یک نفر از پرسنل رسمی همان شهرداری را تا تعیین شهردار به عنوان سرپرست معرفی کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورای اسلامی استان اصفهان اذعان داشت: همان‌گونه که مستحضرید در کل کشور بالاترین و بزرگ‌ترین تعداد شهر را استان اصفهان با داشتن 105 شهر و شورای اسلامی شهر و شهردار دارد و فعالیت خودشان در موضوعات شهری، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی خواهند داشت.

انتهای پیام/2301/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول