اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

توجه به معماری اسلامی فراموش شده است/شوراها قانون‌فروشی نکنند

فرماندار همدان گفت: بعد از گذشت 34 سال هنوز به معماری و نمادهای اسلامی کمتر توجه شده است.

توجه به معماری اسلامی فراموش شده است/شوراها قانون‌فروشی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در آئین تحلیف منتخبان شوراهای اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه خدمت به مردم باید با روحیه بسیجی انجام شود اظهار کرد: ارتباط دائمی با مردم، گزینش و نظارت بر شهرداران و دهیاران مد نظر شوراهای اسلامی باشد.

وی افزود: توجه به شهر اسلامی بعد از گذشت 34 سال از عمر انقلاب اسلامی فراموش شده و در کمتر شهری در کشور شاهد نمادهای اسلامی و معماری اسلامی در شهرها هستیم.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه معماری اسلامی و هویت‌بخشی به نمادهای اسلامی در شهرها کمتر دیده می‌شود تصریح کرد: شوراهای اسلامی به خالص‌سازی نیت خدمت به مردم، مبارزه با فساد و رشوه‌خواری در شهرها، تسهیل و تسریع کار مردم و استفاده از روش‌های علمی در مدیریت شهری بیشتر توجه کنند.

وی شهردار را مانند درختی دانست که ریشه در شورای شهر دارد ابراز داشت: ارتباط بین شهردار و شورای شهر نباید قطع شود و در شوراهای اسلامی قانون‌فروشی رخ ندهد.

*درآمدزایی در شورای شهر خوب است اما نه به هر طریقی

قهرمانی‌مطلق در ادامه با بیان اینکه درآمدزایی در شورای شهر خوب است اما نه به هر طریقی خاطرنشان کرد: اعضای شورای چهارم به اسناد بالادستی مانند برنامه پنجم توسعه و قوانین شوراهای اسلامی و سند آمایش سرزمینی برای ارتقاء سطح شوراهای اسلامی توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماده 171 برنامه پنج ساله توسعه کشور اشاره کرد و یادآور شد: طبق این قانون هر ساله باید 10 درصد از بافت فرسوده شهرها بازسازی، احیا و ساخته شوند.

فرماندار همدان افزود: در شهر همدان 700 هکتار و در شهر جورقان 44 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که دستگاه‌های متولی باید برای بازسازی بافت‌های فرسوده به شهرداری کمک کنند.

وی با بیان اینکه در ماده 172 برنامه پنج ساله توسعه کشور به ساخت سکونتگاه‌های غیر قانونی توجه شده، بیان داشت: همدان تنها شهر مهاجرپذیر استان بوده و مشکل حاشیه‌نشینی در آن بسیار بارز است و شورای شهر باید رسیدگی به این معضل شهری را در اولویت قرار دهد.

قهرمانی‌مطلق در ادامه گفت: ماده 169 برنامه پنج ساله توسعه به مناسب‌سازی ساختمان‌ها و فضای شهری برای معلولان حرکتی تأکید کرده است.

 وی در ادامه به ماده 193 برنامه پنج ساله توسعه اشاره کرد و یادآور شد: طبق این ماده قانونی تا پایان برنامه پنج توسعه کشور در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت باید تفکیک زباله انجام شود.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهرداری اقدامات خوبی انجام شده تصریح کرد: در راستای پیگیری و تحقق شهر الکترونیک در همدان اقدامات خوبی انجام شده اما عمومی نیست و در برای دسترسی مردم به خدمات الکترونیک باید بیشتر تلاش شود.

*نصب سیستم « ای بی ال » بر روی اتوبوس‌ها تا پایان مهرماه

وی با بیان اینکه تهیه نقشه « جی آی اس » باید به روزرسانی شود گفت: طرح حمل و نقل، و طرح جامع ترافیک شهر همدان تصویب شده و باید شورای چهارم طرح تفصیلی را تصویب و اجرایی کند.

قهرمانی‌مطلق افزود: تا پایان مهرماه سیستم « ای بی ال » بر روی اتوبوس‌ها نصب شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم پایش تصویری به مدیریت شهری کمک می‌کند گفت: با توجه به اینکه نیروی انتظامی نیز سیستم پایش تصویری دارد برای انجام بهتر امور باید هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها انجام شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه کار شهرداری متنوع و پیچیده است ابراز داشت: شهرداری وظایفی درباره امور فرهنگی، بهداشتی، ساختمان‌سازی و... دارد که در مدیریت شهری نباید سلیقه‌ای عمل شود.

*بودجه شهرداری همدان 234 میلیارد تومان است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه شهرداری همدان پرداخت و گفت: بودجه شهرداری همدان در سال 91 بیش از 190 میلیارد تومان بود که 100 درصد تحقق یافت و برای سال 92 نیز اعتباری بالغ بر 234 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

قهرمانی‌مطلق اذعان کرد: شورای شهر و شهرداری هر شش ماه یکبار بر اساس قانون گزارش کار خود را ارائه دهند و بودجه شهرداری را به صورت شفاف به جامعه اعلام کنند.

وی با بیان اینکه در تهران با شرایط جمعیتی آن سرانه فضای سبز 25 متر مربع است تصریح کرد: در همدان سرانه فضای سبز 9.4 متر مربع است و افق افزایش سرانه فضای سبز همدان به 15 تعریف شده است.

فرماندار همدان ادامه داد: در شهر همدان به فضای سبز و پارک نیاز داریم و شورای شهر چهارم به این موضوع باید بیشتر توجه کند. تعیین هیئت رئیسه سنی شورای شهر همدان باید با حضور فرماندار و یا نماینده فرماندار انجام شود.

انتهای پیام/89019/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول