اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خبر داد

تولید 50 درصد خرمای دشتستان در آبپخش

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از تولید 50 درصد خرمای دشتستان در آبپخش خبر داد.

تولید 50 درصد خرمای دشتستان در آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمداسماعیل شفیعی شامگاه شنبه در جلسه تشکیل خانه کشاورز آبپخش اظهار داشت: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در هر منطقه از عوامل توسعه و پیشرفت آن محسوب می‌شوند و باید به‌صورت اساسی مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به وجود 1.2 میلیون اصله نخل در حوزه آبپخش، این منطقه یکی از قطب‌های تاثیرگذار تولید خرما در استان بوشهر محسوب می‌شود و با تولید سالانه 45 هزار تن خرما قریب به 35 درصد از تولید خرمای استان و 50 درصد از تولید خرمای دشتستان را به‌ خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: کشاورزان منطقه آبپخش علاوه بر تولید خرما در عرصه تولید صیفی‌جات و سبزیجات هم فعالیت دارند که بر اساس آمار موجود یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبپخش به این امر اختصاص دارد.

شفیعی با تشریح فعالیت‌های زراعی منطقه آبپخش، بیان داشت: پس از باغداری بیشترین حجم فعالیت‌های کشاورزی منطقه آبپخش به کاشت گندم، جو، سبزی و ... اختصاص دارد که در بازارهای منطقه‌ای و ملی شاهد عرصه آنها به متقاضیان هستیم.

وی با اشاره به روند رو به رشد صنعت کشاورزی در آبپخش، اضافه کرد: در سال‌های اخیر مسئولان پیگیری و تلاش مستمری برای بهبود وضعیت کشاورزان منطقه داشته‌اند و در آینده هم شاهد تلاش و همت مضاعف مسئولان در این مسیر خواهیم بود.

این مسئول اذعان داشت: بهبود وضعیت کشاورزی و رشد شاخص‌های کشاورزی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان جهاد کشاورزی آبپخش به منظور کیفیت‌بخشی به تولیدات کشاورزی و افزایش سطح تولیدات به طور جدی به آن توجه داشته‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش عنوان کرد: آشنایی با نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های کشاورزان از مسائلی است که مسئولان و متولیان امر کشاورزی را در رفع مشکلات این قشر یاری می‌کند و در منطقه آبپخش شاهد توجه جدی به این مساله بوده‌ایم.

شفیعی با اشاره به گسترش فعالیت‌های صنفی کشاورزان در منطقه آبپخش ابراز داشت: تشکیل دو تعاونی تولید کشاورزی و شکل‌گیری خانه کشاورز در منطقه آبپخش از اقدامات بسیار خوبی است که به‌منظور تقویت فعالیت‌های صنفی کشاورزان در منطقه آبپخش شاهد آن هستیم.

وی متذکر شد: شکل‌گیری تشکل‌های صنفی کشاورزان گامی اساسی در راستای مشارکت فعالان صنعت کشاورزی در مدیریت این صنعت است و در رفع دغدغه‌ها و مشکلاتی که کشاورزان با آن مواجه هستند، تاثیرات اساسی خواهد داشت.

انتهای پیام/2452/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول