اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی خراسان جنوبی:

شهرداری‎های درمیان به کتابخانه‎ها بدهکار هستند

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی خراسان جنوبی با انتقاد از عدم واریز سهم نیم درصد کتابخانه‎های عمومی توسط شهرداری‎های درمیان، گفت: از ابتدای امسال هیچ مبلغی توسط شهرداری‎ها به حساب کتابخانه‎های عمومی شهرستان درمیان واریز نشده است.

شهرداری‎های درمیان به کتابخانه‎ها بدهکار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب عصر امروز در دیدار با فرماندار شهرستان درمیان اظهار داشت: بدهی شهرداری‎های شهرستان درمیان از ابتدای سال 83 تا پایان سال گذشته بیش از 130 میلیون ریال است.

وی از عدم واریز سهم نیم درصد کتابخانه‎های عمومی توسط شهرداری‎های درمیان انتقاد کرد‌ و گفت: از ابتدای سال جاری هیچ مبلغی به حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان واریز نشده است.

قریب تصریح کرد: تنها منبع درآمد کتاخانه‎های عمومی سهم نیم درصد شهرداری‎ها است.

وی ادامه داد: ما به مشکلات شهرداری‎ها واقفیم اما سهم نیم درصد کتابخانه‎ها مبلغی نیست که پرداخت آن برای شهرداری‎ها دشوار باشد.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی خراسان جنوبی متذکر شد: مجلس شورای اسلامی بخشی از هزینه‎های کتابخانه‎های عمومی را بر عهده شهرداری‎ها گذاشته است.

قریب اذعان داشت: بسیاری از شهرداری‎ها از پرداخت آن مضایقه می‎کنند و این سبب بروز مشکلات زیادی در کتابخانه‎های عمومی شده است.

وی یاد‎آور شد: پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‎ها از محل درآمد شهرداری‎ها، مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی خراسان جنوبی اضافه کرد‌:‌ راه‎های مختلفی برای وصول این مبالغ وجود دارد که اداره کل کتابخانه‎های عمومی تمایلی به استفاده از آنها ندارد.

قریب به برقراری تعامل مثبت و سازنده با شهرداری‎ها تأکید کرد و افزود: امید است این تعامل دوطرفه باشد.

وی از شهرداری‎هایی که سهم نیم درصد کتابخانه‎های عمومی را به موقع پرداخت می‎کنند تشکر کرد و گفت: امیدواریم سایر شهرداری‎های استان نیز تا پایان شش ماهه نخست امسال نسبت به پرداخت سهم نیم درصد خود اقدام کنند.

فرماندار درمیان به درآمد ناچیز شهرداری‎های درمیان اشاره کرد و افزود: شهرداری‎ها در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‎ها از محل همان درآمدهای اندک نیز کوتاهی کرده‎اند.

رجبعلی براتی عدم وصول مطالبات شهرداری از ادارات و سازمان‎ها را از مشکلات پیشروی شهرداری‎ها اعلام کرد.

وی ادامه داد: نباید پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‎ها را منوط به وصول مطالبات شهرداری کرد.

رئیس انجمن کتابخانه‎های عمومی شهرستان درمیان با بیان این‎که در چند ساله اخیر درآمد شهرداری‎ها کاهش یافته است، متذکر شد: درآمد شهرداری‎ها را محاسبه و پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‎ها را پیگیری می‌کنیم.

براتی بر پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‎های عمومی از محل درآمد‎های شهرداری‎ها تأکید کرد و اذعان داشت: شهرداری‎ها تا پایان‎ماه جاری و یا اواسط مهر‎ماه نسبت به وازیر سهم نیم درصد کتابخانه‎ها اقدام کنند.

انتهای پیام/69008/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول