اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کوهنوردی خراسان رضوی خبر داد

بدهی 53 میلیون تومانی اداره کل ورزش خراسان رضوی به هیئت کوهنوردی

رئیس هیئت کوه‌نوردی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی نونهالان کشور با عنوان جام کرامت در مشهد، از بدهی 53 میلیون تومانی اداره کل ورزش و جوانان استان به هیئت کوهنوردی خراسان رضوی خبر داد.

بدهی 53 میلیون تومانی اداره کل ورزش خراسان رضوی به هیئت کوهنوردی

حسین امانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در مشهد اظهار داشت: به مناسبت میلاد آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و دهه کرامت، مسابقه‌ای با عنوان سنگ‌نوردی نونهالان کشور (جام کرامت) در دو رده سنی پسران و دختران روز جمعه 29 شهریورماه در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: دو برنامه مهم در دستور کار هیئت کوه‌نوردی استان با عنوان صعود به قله علم کوه به مناسبت هفته دولت و حضور چشمگیر 120 کوهنورد برای حضور حداکثری در برنامه صعود از دیگر فعالیت‌های هیئت کوهنوردی استان بود که در پایان عبور از دیواره دشوار علم کوه و صعود به قله‌ای با ارتفاع چهار هزار و 850 متر با اراده کوهنوردان کشور و خراسانیان قهرمان‌پرور انجام شد.

رئیس هیئت کوه‌نوردی خراسان رضوی در رابطه با فعال نبودن تیم کوهنوردی فدراسیون و حضور نداشتن حتی نماینده‌ای از خراسان در تیم ملی کوهنوردی اظهار داشت: متاسفانه تیم کوهنوردی فدراسیون به طور جدی فعالیت‌های خود را دنبال نمی‌کند و همین امر تا به حال باعث شده که ما نماینده‌ای از خراسان در تیم ملی و حتی اردوی تیم ملی نداشته باشیم.

امانی در رابطه با برگزاری مسابقات کوهنوردی و ایجاد جان پناه‌های مورد نیاز در کوه‌های استان و پشتیبانی نکردن اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: هیئت کوهنوردی تا به حال مسابقاتی طبق تقویم کشوری و نیز دوره‌های کوهنوردی و ایجاد جان پناه‌های مورد نیاز در محل‌های شناسایی شده را انجام داده و تا به حال مبلغی بالغ بر 60 میلیون تومان صرف هزینه برگزاری مسابقات کوهنوردی در استان شده است.

وی افزود: ولی متاسفانه اداره کل ورزش و جوانان تا به حال پس از چند دوره نامه‌نگاری و اعلام موجودیت کردن هیئت استان تنها هفت میلیون آن را به حساب هیئت کوهنوردی استان واریز کرده که این امر شرایط خوبی را برای این هیئت در آینده به دنبال نخواهد داشت.

رئیس هیئت کوه‌نوردی خراسان رضوی در پایان افزود: بزرگترین سرمایه‌های ورزش بعد از ورزشکاران، نیروی انسانی متخصص است و با توجه با شرایط موجود به طور کلی در آینده نه چندان دور بخش عمده نیروی انسانی هیئت کوهنوردی استان از دست خواهد رفت.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول