اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

دویدن برای رسیدن به منصب استانداری دور از شأن سیاسیون است

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کهگیلویه و بویراحمد دویدن برای رسیدن به منصب استانداری را خارج از قواعد حرفه‌ای دنیای سیاست دانست.

دویدن برای رسیدن به منصب استانداری دور از شأن سیاسیون است

سید علی‌محمد دانشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: ما هم به مانند بسیاری از مردم و نخبگان استان معتقدیم در هر شرایطی استاندار بومی بهتر از فرد غیر بومی است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: البته وقتی حرف از استاندار بومی به میان می‌آید منظور استاندار بومی متعهد، متخصص، ولایتمدار و مردمی است که با قواعد سیاسی و فرهنگی و اجتماعی آشنایی داشته باشد.

وی به دیگر شرایطی که یک استاندار در استان‌هایی همانند کهگیلویه و بویراحمد باید داشته باشند اشاره کرد و افزود: استاندار باید کلان‌نگر باشد و در استان‌هایی از این دست که عده‌ای همواره بر طبل اختلافات آن هم از نوع قبیله‌ای و طایفه‌ای و در حالت کلی‌تر سردسیری و گرمسیری می‌کوبند، با درایت عمل کند.

این فعال سیاسی مطبوعاتی اصولگرا در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استاندار بومی به علت این که حتماً متعلق به منطقه‌ای از استان است همواره در مضان برخی اتهامات قرار دارد که برای مثال به فلان منطقه بیشتر توجه دارد و منطقه ایکس را فراموش کرده است.

دانشی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با انتقاد شدید از رفتار غیر حرفه‌ای برخی سیاسیون در خصوص موضوعات مربوط به گزینش و تعیین استاندار خاطرنشان کرد: آدم سیاسی حرفه‌ای که قواعد سیاسی را می‌داند هرگز برای رسیدن به مناصب از جمله منصب استانداری از خود هزینه نمی‌کند.

سرپرست روزنامه کیهان در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فرد سیاسی که از قواعد حرفه‌ای عالم سیاست با خبر است می‌نشیند تا دیگران به دنبال او بیایند و اگر چنین نباشد شکست می‌خورند.

دانشی افزود: این روزها از این دست اقدامات در استان به گوش می‌رسد که در نوع خود خارج از عرف و قواعد سیاسی است و دوستان سیاسی ما باید در این نحوه رفتار تجدید نظر کنند.

وی فضای ملتهب سیاسی کنونی کهگیلویه و بویراحمد را به همین دلیل دانست و یادآور شد: امیدواریم این تب فروکش کند و بر اساس معیارها اقدامات انجام شود.

انتهای پیام/2571/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول