اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان:

آمریکاستیزی یک برخورد متعصبانه یا ملی‌گرایی افراطی نیست

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: آمریکاستیزی نه برخورد متعصبانه با یک ملت مستقل و نه نوعی ملی‌گرایی افراطی است بلکه آمریکاستیزی مقابله با یک فرهنگ و روحیه تمامیت‌طلب، خودخواه و سلطه‌گر است.

آمریکاستیزی یک برخورد متعصبانه یا ملی‌گرایی افراطی نیست

محسن آنالویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون روز ملی مبارزه با استکبار و ضرورت تداوم این امر و برگزاری پرشور این مراسم اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن یوم‌الله 13 آبان و روز مبارزه با استکبار امروز هر آنچه که در کشور به وجود آمده حاصل رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های افرادی است که از هر آنچه هستی به آن‌ها عطا کرده بود گذشتند تا نام اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران زنده بماند.

وی بیان داشت: امروز همزمان با روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار روزی همه آحاد مردم و اقشار جامعه و همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان و در رأس آن‌ها دانشجویان در واکنش به اقدامات ظالمانه و غیرانسانی امریکا و رژیم صهیونیستی و اعیادی غرب در ستم به مسلمانان به تجمع و اعتراض علیه مستکبران عالم می‌پردازند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: در همین فضای موجود و تشریح شده، عده‌ای قصد دارند تا با حیله، دروغ و نیرنگ از ارزش‌های جمهوری اسلامی بکاهند.

این فعال دانشجویی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجویان از آنجا که در انقلاب اسلامی نیز نقش اساسی داشتند بعد از انقلاب نیز رسالت خود را تمام‌شده ندانسته و با بصیرت نسبت به اتفاقاتی که در سفارت آمریکا می‌افتاد دست به تسخیر این سفارت زدند که البته در این اقدام از هیچ ارگان و نهادی دستور نگرفته بودند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جامعه ما باید بداند که آمریکا با ماهیت جمهوری اسلامی مشکل دارد، به همین خاطر منافع آمریکا نیز در تضاد کامل با منافع جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد.

آنالویی افزود: تنها کشوری که در جهان پرچم اسلام واقعی را برافراشته است جمهوری اسلامی است، کشوری که به دنبال نابودی استکبار است. حال آمریکا می‌خواهد این پرچم را به زیر بکشد و به دنبال آن است که در سرزمین‌های اسلامی، اسلام آمریکایی را حاکم کند.

وی با اشاره به سفر اخیر دولت یازدهم و رئیس‌جمهور به نیویورک عنوان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند؛ «مردم به دستگاه دیپلماسی ایران و تیم مذاکره کننده اعتماد دارند»، اما باید مراقب بود که  مذاکره  به معنای فراموشی جنایات آمریکا علیه ملت ایران و دیگر ملت‌های مظلوم نیست.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج کشور گفت: ملت مسلمان ایران بر طبق اصول اسلام بر این عقیده هستند که همواره باید مدافع مظلومان بود و بر این اساس جنایت ظالمان را بی‌پاسخ نمی‌گذارند و این نکته‌ای است که همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید بران توجه داشته باشند.

وی درباره فلسفه یوم‌الله 13آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان ابراز کرد: آنچه که در اینجا مطرح است این است که هوشیاری و بصیرت ملت در همه لحظات می‌تواند ملت را به پیش ببرد، اما اگر بصیرت و فعالیت‌ها و اقدامات سیاسی علیه امریکا وجود نداشته باشد بی‌شک این به ضرر ملت تمام خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: ما مخالف حذف شعار مرگ بر آمریکا هستیم که این به معنی آن نیست که ما با مردم آمریکا دشمن باشیم بلکه این شعار را به معنای نابودی سیاست‌های امپریالیستی آمریکا می‌دانیم، شاید روزی به این نتیجه برسیم که شعار مرگ بر آمریکا دیگر در هیچ کجای کشور ما طنین‌انداز نشود، اما مطمئناً آن روز آمریکا سیاست‌های خود را در قبال ایران تغییر داده است، درحالی‌که چنین امری محقق نمی‌شود، بنابراین این شعار قابل حذف شدن نیست.

وی در پایان اظهار کرد: آمریکا ستیزی نه برخورد متعصبانه با یک ملت مستقل و نه نوعی ملی‌گرایی افراطی است، آمریکا ستیزی یعنی مقابله با یک فرهنگ و روحیه تمامیت طلب، خودخواه و سلطه‌گر خاصی که آن هم فر هنگ آمریکایی است بیان می‌شود، بنابراین آمریکایی بودن تنها به افرادی که در آمریکا متولدشده‌اند یا بنیان‌گذاران آمریکا هستند اطلاق نمی‌شود.

انتهای پیام/63001/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول