اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پروش خبر داد

اجرای 1200 پروژه مشارکتی خیرین مدرسه‌ساز در کشور

رئیس سازمان نوسازی توسعه و بازسازی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون یک‌هزار و 200 پروژه آموزشی خیرین مدرسه‌ساز و مشارکتی در سراسر کشور در دست اجرا است.

اجرای 1200 پروژه مشارکتی خیرین مدرسه‌ساز در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مرتضی رئیسی بعد از ظهر امروز در بازدید از 28 پروژه آموزشی خیرساز شهرستان کاشان، فعالیت عمرانی خیرین مدرسه‌ساز کشور را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چشمگیر و قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: بر اساس آمار موجود 90 هزار کلاس درس در سراسر کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت کاملا مردمی و یا مشارکت بین خیرین و دولت ساخته شده است.

وی یادآور شد: طی هشت سال گذشته بیش از 20 میلیون مترمربع فضاهای آموزشی توسط خیرین و اعتبارات دولتی در کشور ساخته شده است به طوری که بهره‌برداری از این پروژه‌ها به صورت روزانه انجام شده است.

به گفته رئیسی، علاوه بر فعالیت‌های عمرانی خیرین مدرسه‌ساز در کشور دولت و مجلس نیز در زمینه تأمین فضاهای آموزشی و فراهم کردن تجهیزات به ویژه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس در سال جاری توجه ویژه‌ای داشته است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و بازسازی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بر تأمین سیستم‌های گرمایشی در مدارس کشور تأکید کرد و گفت: یکی از نقایص بخش عمرانی مدارس کشور عدم پکیج‌های گرمایشی استاندارد است که در حال حاضر سیستم گرمایشی 150 هزار کلاس درس در سراسر کشور از طریق بخاری‌های نفتی کاربراتوردار استاندارد تأمین شده و در برخی از مدارس نیز از بخاری گازی استفاده می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه برای تجهیز 150 هزار کلاس درس به سیستم‌های به طور کامل استاندارد یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: قرار است 200 میلیارد تومان در قانون بودجه سال جاری از محل عوارض گاز مصرفی کشور به وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود که از این مبلغ تا کنون یکصد میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی متذکر شد: سیستم و سامانه گرمایشی مورد قبول وزارت آموزش و پرورش سامانه حرارت مرکزی و یا پکیج‌های حرارتی است که منبع تأمین حرارت باید از دسترس دانش‌آموزان دور باشد.

انتهای پیام/2406/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول