اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان کاشمر:

3 کتابخانه مشارکتی در کاشمر افتتاح می‌شود

فرماندار شهرستان کاشمر از افتتاح سه کتابخانه مشارکتی همزمان با هفته کتاب در این شهرستان خبر داد.

3 کتابخانه مشارکتی در کاشمر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی هفته کتاب اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی در این شهرستان انجام شده است.

وی با بیان این‌که باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی و اقدامات لازم زمینه افزایش سرانه مطالعه کتاب را فراهم کنیم، افزود: هفته کتاب که از 24 آبان‌ماه آغاز می‌شود بهترین فرصت در راستای ترویج عمومی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم است.

فرماندار شهرستان کاشمر برگزاری مسابقات کتابخوانی، نواختن زنگ کتاب و برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها در زمینه کتاب و نیز تجلیل از خادمان کتاب را از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های هفته کتاب در این شهرستان عنوان کرد و گفت: در این هفته ایستگاه سازه پیک مهر در مراکز بهداشتی و درمانی کاشمر نصب خواهد شد.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه اهمیت و جایگاه کتاب تاکید کرد و ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت‌های شهرستان به ویژه بیلبوردهای تبلیغاتی شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کرد.

فروزان با انتقاد از عدم حضور برخی از اعضا در جلسات انجمن کتابخانه‌های کاشمر یادآور شد: قطعاً حضور اعضا به صورت مستمر و مداوم می‌تواند کمک شایانی به اهداف انجمن کند؛ بنابراین باید اعضای انجمن افرادی با علاقه و فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی باشند تا بتوانند با داشتن اطلاعات کافی و مفید در جلسات انجمن حاضر شوند و در موضوعات مطرح شده اظهارنظر کنند.

فرماندار شهرستان کاشمر با بیان این‌که کمک‌های خیرین در ایجاد کتابخانه‌ها گامی مهم برای توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها است، گفت: همزمان با هفته کتاب سه کتابخانه مشارکتی شهید صادقی مسجد امام حسن عسکری (ع)، کتابخانه شهید غفوری روستای فرگ و کتابخانه روستای زنده جان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول